Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehrana10 načinov, kako se na naraven način spopasti s težavami s prebavo

10 načinov, kako se na naraven način spopasti s težavami s prebavo

MORDA VAS ZANIMA

Z zaprtostjo se je kdaj srečal že vsak. Tovrstne težave so pravzaprav ene najpogostejših nevšečnosti tega časa. Stres, uživanje močno predelane hrane, nepravilne kombinacije živil, dehidracija, prehitro uživanje hrane – vse to so dejavniki, ki lahko povzročijo zaprtje. Na trgu sicer obstaja kar nekaj prehranskih dopolnil, ki vsebujejo vlaknine, a tudi slednji nemalokrat vsebujejo različne konzervanse in barvila, ki slabo vplivajo na črevesno floro. Zato je v primeru tovrstnih težav najbolj priporočljivo najti najbolj naravno rešitev in odpraviti težave z zaprtjem.

- Oglas -

Dobra prebava

Mi vam ponujamo nekaj popolnoma naravnih nasvetov, kako se spopasti z zaprtostjo:

  1. Pijte veliko vode in sveže stisnjenega limoninega ali limetinega soka. Če ste občutljivi na citruse, pa naj bo voda, ogreta na sobno temperaturo, vsekakor vaša prva izbira. Ni treba, da s količino vode kakorkoli pretiravate. Pomembno je, da pijete, ko ste žejni in poskrbite, da zaužijete najmanj dva litra tekočine na dan.
  2. Uživajte veliko svežega sadja in vlaknaste zelenjave. Zmanjšajte vnos škrobnate zelenjave, kot sta korenje in krompir (korenčkov sok lahko pijete). Nekateri ljudje imajo z uživanjem škrobnate zelenjave vedno težave. Pomembno je, da opazujete, kako se na ta živila odziva vaše telo.
  3. Pripravite si hranljiv zeleni smoothie. V blenderju zmešajte zeleno, kumaro, limono, ingver in ananas. Včasih nam že samo malo dodatnih prehranskih vlaknin naredi veliko razliko.
  4. Po vsakem obroku si privoščite 20- do 30-minutni sprehod. Ta strategija pri težavah s prebavo zelo pomaga. Pa tudi sicer je gibanje zelo blagodejno za splošno zdravje in dobro počutje, tako da le bodite aktivni.
  5. Sveže stisnjenemu zelenjavnemu soku dodajte še ingver in kurkumo. Ingver in kurkuma (še posebej pa kombinacija obeh) sta precej močni začimbi, zato z njuno količino ne pretiravajte. Če ste še posebej občutljivi, začnite s približno za palec velikim koščkom ingverja ali korenine kurkume. Količino počasi povečujte in opazujte, kako se bo odzvalo vaše telo.
  6. Uživajte več zdravih maščob, na primer v obliki konopljinih semen, chia semen in avokada, manj pa v obliki surovih oreščkov. Za ljudi, ki imajo težave z zaprtjem, se priporoča, da se izognejo istočasnemu uživanju maščob iz različnih virov, saj je tudi to nemalokrat vzrok za zaprtje.
  7. Zelo zmanjšajte ali se popolnoma odpovejte uživanju močno predelane hrane, prav tako pa tudi omejite uživanje živil živalskega izvora in jih raje nadomestite z vlakninami bogatima zelenolistnato zelenjavo in sadjem.
  8. Proti zaprtju pomagajo tudi bezgove jagode, bezgov džem in bezgov sok. Vsebujejo namreč veliko pektina, flavonoidov in vlaknin.
  9. Če imate težave z zaprtjem, vam lahko pomaga tudi uživanje hrane, bogate z inozitolom. Inozitol namreč pospešuje delovanje črevesnih mišic. Živila, ki vsebujejo inozitol, so na primer stročji fižol, kački, zelje, grozdje, agrumi in jajčni rumenjak.
  10. Prebavo spodbujajo tudi aminokisline levcin, fenilalanin, tirozin, triptofan in valin. Najdemo jih predvsem v siru, pa tudi v drugih mlečnih izdelkih.

 

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×