Zdravilna moč pomaranč

Ste že kdaj začutili željo po pomaranči, mandarini ali limoni? Za to obstaja razlog, ki se ne skriva samo v okusu, pač pa tudi v bogastvu hranil, ki se skrivajo v njih in so nadvse primerna hrana za naše celice. Že samo njihov vonj nas predrami in poveča raven naše energije, vendar pa imajo ti sočni sadeži poleg prijetnega vonja in okusa še mnogo več pozitivnih lastnosti.

Zdrave pomaranče

Katere vitamine vsebujejo pomaranče?

Pomaranče, sadeži iz rodu citrusov, ki rastejo na drevesih pomarančevcih, so zelo bogate s C vitaminom, z eno samo pomarančo zaužijemo 93 % potrebnega dnevnega vnosa tega vitamina. Vsebujejo tudi vlaknine, vitamin B1 in B5, baker, kalij, magnezij in kalcij. Bogata paleta vitaminov in hranil blagodejno vpliva na naše zdravje in vitalnost.

Zdravilne lastnosti pomaranč

Sveže sadje in zelenjava ima veliko zdravilnih učinkov, za pomaranče je tako značilno, da:

  1. vsebujejo limonin in preprečujejo raka, tako kožnega in pljučnega kot tudi raka na dojkah, rak želodca in raka debelega črevesja,
  2. preprečujejo nastajanje ledvičnih kamnov in bolezni ledvic,
  3. bogate so s topnimi vlakninami in so koristne za celotno črevesno floro, pomagajo pa tudi pri zniževanju holesterola,
  4. pomagajo ohranjati zdravo srce, saj vsebujejo veliko kalija, ta pa je nujen za optimalno delovanje srca; prenizka raven kalija vodi v motnje srčnega ritma oz. aritmijo,
  5. zmanjšujejo tveganje za nastanek in razvoj bolezni; kot rečeno, so eden najboljših virov C vitamina, ta pa pomaga zaščititi celice z nevtralizacijo škodljivih prostih radikalov v telesu, ki prispevajo h kroničnim boleznim, kot so rak in bolezni srca,
  6. pomagajo nam ohranjati vid, saj so bogate s karotenoidi,
  7. pomagajo zniževati previsok krvni tlak,
  8. pomarančni olupek je bogat z eteričnimi olji, ta pa imajo prav tako veliko zdravilnih učinkov.

Kakorkoli že, pomaranče so vir tako zdravja kot tudi dobrega počutja. Vendar je priporočljivo uživati celoten plod, če jih namreč ožamemo in pijemo samo sok, se moramo zavedati, da smo s tem izgubili tudi vse vlaknine, ki pripomorejo k počasni absorpciji. Raven sladkorja v krvi se s pitjem soka precej hitro poviša, poleg tega s tem izgubimo precej hranljivih snovi.

Ne zamudite zanimivih vsebin:

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.