Strokovnjaki opozarjajo, da so nekatere sladke pijaฤe zdravju tako nevarne, da bi morale biti podobno kot tobaฤni izdelki oznaฤene s posebnimi opozorili.
Zadnje poroฤilo OECD-ja Slovenijo postavlja na ฤetrto mesto po prebivalcih s ฤezmerno telesno teลพo. Naลกi otroci in mladostniki popijejo najveฤ sladkih pijaฤ v Evropi.
Debelost postaja prevladujoฤ javno-zdravstveni problem v razvitem svetu in dobiva razseลพnost epidemije. Eden od glavnih krivcev so sladke pijaฤe, ลกtudija ameriลกkih raziskovalcev pa je pokazala, da bi opozorila s preprostimi sporoฤili lahko premaknila potroลกniลกke navade v bolj zdravo smer.

Delujejo preprosta opozorila
V ลกtudiji so ลกest tednov opazovali vedenje najstnikov, ki so obiskovali trgovine v Baltimoru, potem ko so jih opremili z opozorili glede vsebnosti sladkorja. Potroลกnike so posvarili, koliko vadbe bodo potrebovali, da bodo izgorele kalorije, ki jih bodo zauลพili s pijaฤo, in izkazalo se je, da so zaฤeli kupovati manj sladkih pijaฤ in veฤ vode.
Najbolj uฤinkovito opozorilo je bilo tisto, na katerem je pisalo, da bodo morali prehoditi osem kilometrov, ฤe bodo hoteli porabiti 250 kalorij, kolikor bi jih zauลพili s sladko pijaฤo.
Kalorije so preveฤ abstraktne
Raziskava je pokazala, da najbolje delujejo jasna preprosta sporoฤila. ยปUporaba preprostih sporoฤil lahko pomaga pri prepreฤevanju debelosti in izgubljanju odveฤne teลพe,ยซ je povedala Sara Bleich iz Univerze John Hopkins. Kot je dodala, si ljudje ne znajo predstavljati, kaj pomenijo oznake s kalorijami. ยปNaลกa raziskava je pokazala, da lahko doseลพemo spremembo v vedenju, ฤe razloลพimo, koliko kilometrov je potrebnih, da izgorijo zauลพite kalorije.ยซ

Med otroci, starimi med 22 in 18 let, ki so opravili nakup, jih je okoli 35 odstotkov dejalo, da so opozorila opazili, 59 odstotkov jim je verjelo in 40 odstotkov jih je zaradi njih spremenilo vedenje.
Zmanjลกali nakup sladkih pijaฤ
Nakup sladkih pijaฤ se je zmanjลกal za deset odstotkov, poleg tega pa so zaฤeli kupovati tudi manjลกe embalaลพe. Odstotek najstnikov, ki so se odloฤili, da ne bodo kupili nobene sladke pijaฤe, se je poveฤal z 27 na 33.
Bleichova je povedala, da bodo odkritja pomagala v boju proti debelosti, nutricionistka Kawther Hashem, ki si prizadeva za zmanjลกanje uลพivanja sladkorja s kampanjo Action on Sugar, pa je dejala, da je vsak ukrep, ki usmeri pozornost na nevarnost uลพivanja sladkorja, dobra stvar, posebej, ฤe spremeni zavedanje ljudi in njihovo vedenje.
Podrobni izsledki raziskave so opisani v reviji American Journal of Public Health.

