Pri pisarniških delavcih so zelo pogoste težave z zapestjem oziroma dlanmi, kar je seveda povezano z delom na računalniku. Bolečine se lahko včasih razširijo vse do ramen in zgornjega dela hrbta, zaradi česar je nemalokrat potrebna tudi bolniška odsotnost. Da bi se izognili tovrstnim težavam, vam priporočamo redne krajše odmore, namenjene temu, da malce razmigate prste oziroma dlani in zapestje. S tem boste vsaj za krajši čas prekinili pogosto ponavljajoče se gibe, ki so seveda še posebej problematični (obenem pa bo ta odmor zagotovo koristil tudi vašim očem).


Zapestje in dlan

Vaje za zapestje

Nekaj odličnih vaj za zapestje, ki jih lahko izvajate tudi med delom, smo zbrali v tem članku.

Vaja 1

Dlani položite na ravno površino. Nato dvignite prvi prst in ga počasi spustite. Pazite, da bodo medtem vsi drugi prsti spuščeni. Ponavljajte, dokler ne zajamete vseh prstov. Ta vaja je odlična za omilitev negativnega vpliva stalno ponavljajočih se gibov, ki so značilni za tipkanje.

Vaja 2

Eno roko iztegnite predse. Nato dvignite dlan, da bo usmerjena navzgor, pravokotno na zapestje. Uporabite drugo roko, da nežno potisnete prste iztegnjene roke proti sebi. Zadržite za približno 10 sekund, nato pa ponovite še z drugo roko. Celotno vajo lahko nato nekajkrat ponovite.


Vaje za zapestje

Vaja 3

Ta vaja je še posebej preprosta, a izredno učinkovita za razgibavanje dlani in zapestij. Vse, kar morate storiti, je, da približno minuto ali dve otresate dlani, kot bi si jih pravkar umili in bi jih želeli čim hitreje osušiti.

Vaja 4

Tu gre pravzaprav za obrnjeno različico vaje številka 2. Tudi v tem primeru najprej iztegnite eno roko, nato pa pokrčite prste, da naredite pest. Z drugo roko potisnite pest proti sebi. Po 10 sekundah zamenjajte roki in nato vajo nekajkrat ponovite.

Vaja 5

Še zadnja vaja, ki jo imamo tokrat za vas, se imenuje »mačji kremplji«. Hitro boste ugotovili, zakaj takšno ime. Roki najprej iztegnite, nato pa rahlo pokrčite prste, da spominjajo na kremplje. Zadržite za nekaj sekund, nato pa prste čim bolj iztegnite. Ponavljajte, dokler vam ustreza. Ta vaja je sicer izvrstna tudi za takrat, ko želite na hitro pogreti svoje dlani.

VEČ VSEBIN: