Dihajte trebušno

    Trebušno dihanje prinaša številne pozitivne lastnosti za naše zdravje in je pravi izvir dobrega počutja. Pri ljudeh, ki redno vadijo trebušno dihanje (torej vsaj 10 minut na dan), naj bi obstajalo manjše tveganje za razvoj raka ter bolezni srca in ožilja. Trebušno dihanje prav tako pozitivno vpliva na bolj učinkovito soočanje s stresom in na splošno vpliva na boljše zdravje in počutje. Globoko trebušno dihanje je prav tako eden od najbolj preprostih  in najmanj zamudnih načinov, kako poskrbeti za svoje zdravje. Vendar se številni ljudje žal še vedno ne zavedajo, kako zelo pomembno je redno globoko trebušno dihanje.

    Trebušno dihanje

    Pri trebušnem gibanju se trebuh ob vdihu napne, ob izdihu pa se splet usloči. Trebušna prepona, mišice jedra in medrebrne mišice lahko le tako najbolj učinkovito opravljajo svoje delo. Trebušno dihanje je za novorojenčke nekaj najbolj naravnega, vendar pa večina ljudi z leti pozabi, kako pravilno in globoko dihati. Prav je, da se zavedamo pomena in vse pozitivnih učinkov, ki nam jih prinaša trebušno dihanje in smo nanj spet bolj pozorni.

    Številne raziskave kažejo prenekatere pozitivne lastnosti, ki jih prinaša globoko trebušno dihanje, mi pa izpostavljamo tiste najpomembnejše:

    1. Popolna ekspanzija in kontrakcija trebušne prepone povzroči, da kisika polna kri preplavi telo, kar vpliva na takojšnje dobro počutje in večjo mentalno ostrino. Zelo pomembno je, da znate globoko dihati tudi v najbolj kaotičnih in stresnih situacijah, saj boste na ta način hitreje umirili notranjo napetost in zbrali svoje misli. Ko se boste naslednjič znašli v prometnem zamašku ali v dolgi vrsti na banki, poskusite nekajkrat globoko vdihniti in izdihniti – videli boste, da boste hitro bolj mirni in bolje razpoloženi.
    2. Trebušno dihanje zmanjšuje tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja. Pomaga namreč uravnavati raven holesterola v krvi – znižuje raven slabega in zvišuje raven dobrega holesterola.
    3. Redno trebušno dihanje naj bi močno zmanjšalo tveganje za razvoj rakavih obolenj.
    4. S pomočjo trebušnega dihanja močno zmanjšamo raven stresnega hormona kortizola.
    5. Trebušno dihanje nam pomaga zmanjšati hlepenje po močno predelanih ogljikovih hidratih (hitri hrani).
    6. S trebušnim dihanjem močno zmanjšamo tveganje za razvoj sladkorne bolezni.
    7. Trebušno dihanje močno izboljša tudi kakovost spanca.
    8. Trebušno dihanje pozitivno vpliva na delovanje limfnega sistema.
    9. S pomočjo trebušnega dihanja močno upočasnimo procese staranja.
    10. Z globokim trebušnim dihanjem krepimo imunski sistem, saj to vpliva na tvorbo limfocitov T.
    11. Trebušno dihanje izjemo pozitivno vpliva tudi na naše razpoloženje, saj dviguje raven serotonina, ki mu ne rečemo zaman kar hormon sreče.
    12. S pomočjo globokega trebušnega dihanja bomo močno izboljšali tudi svoje miselne sposobnosti in sposobnost koncentracije.
    13. Ko globoko trebušno dihamo, naše telo dobi več kisika, dihanje se umiri in upočasni, mi pa imamo takoj več življenjske energije.
    14. S pomočjo trebušnega dihanja na nek način masiramo telesne organe, zato ti bolj učinkovito odstranjujejo različne strupene snovi iz telesa.
    15. Ko se naučimo uporabljati mišice, ki nadzorujejo dihanje, lahko tako močno zmanjšamo stres in anksioznost. Različne dihalne vaje so v primeru tovrstnih težav res v veliko pomoč.
    16. Pljuča in srce se nahajajo nad trebušno prepono, jetra, vranica, želodec, mehur ter tanko in debelo črevo pa so pod njo. Ko trebušno dihamo, dajemo trebušni preponi možnost, da se svobodno premika in tako masira notranje organe, zaradi česar ti dobijo več krvi, tekočine in kisika.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte