Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.
Zdravje & prehranaDihajte trebušno

Dihajte trebušno

MORDA VAS ZANIMA

Trebušno dihanje prinaša številne pozitivne lastnosti za naše zdravje in je pravi izvir dobrega počutja. Pri ljudeh, ki redno vadijo trebušno dihanje (torej vsaj 10 minut na dan), naj bi obstajalo manjše tveganje za razvoj raka ter bolezni srca in ožilja. Trebušno dihanje prav tako pozitivno vpliva na bolj učinkovito soočanje s stresom in na splošno vpliva na boljše zdravje in počutje. Globoko trebušno dihanje je prav tako eden od najbolj preprostih  in najmanj zamudnih načinov, kako poskrbeti za svoje zdravje. Vendar se številni ljudje žal še vedno ne zavedajo, kako zelo pomembno je redno globoko trebušno dihanje.

- Oglas -

Trebušno dihanje

Pri trebušnem gibanju se trebuh ob vdihu napne, ob izdihu pa se splet usloči. Trebušna prepona, mišice jedra in medrebrne mišice lahko le tako najbolj učinkovito opravljajo svoje delo. Trebušno dihanje je za novorojenčke nekaj najbolj naravnega, vendar pa večina ljudi z leti pozabi, kako pravilno in globoko dihati. Prav je, da se zavedamo pomena in vse pozitivnih učinkov, ki nam jih prinaša trebušno dihanje in smo nanj spet bolj pozorni.

Številne raziskave kažejo prenekatere pozitivne lastnosti, ki jih prinaša globoko trebušno dihanje, mi pa izpostavljamo tiste najpomembnejše:

  1. Popolna ekspanzija in kontrakcija trebušne prepone povzroči, da kisika polna kri preplavi telo, kar vpliva na takojšnje dobro počutje in večjo mentalno ostrino. Zelo pomembno je, da znate globoko dihati tudi v najbolj kaotičnih in stresnih situacijah, saj boste na ta način hitreje umirili notranjo napetost in zbrali svoje misli. Ko se boste naslednjič znašli v prometnem zamašku ali v dolgi vrsti na banki, poskusite nekajkrat globoko vdihniti in izdihniti – videli boste, da boste hitro bolj mirni in bolje razpoloženi.
  2. Trebušno dihanje zmanjšuje tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja. Pomaga namreč uravnavati raven holesterola v krvi – znižuje raven slabega in zvišuje raven dobrega holesterola.
  3. Redno trebušno dihanje naj bi močno zmanjšalo tveganje za razvoj rakavih obolenj.
  4. S pomočjo trebušnega dihanja močno zmanjšamo raven stresnega hormona kortizola.
  5. Trebušno dihanje nam pomaga zmanjšati hlepenje po močno predelanih ogljikovih hidratih (hitri hrani).
  6. S trebušnim dihanjem močno zmanjšamo tveganje za razvoj sladkorne bolezni.
  7. Trebušno dihanje močno izboljša tudi kakovost spanca.
  8. Trebušno dihanje pozitivno vpliva na delovanje limfnega sistema.
  9. S pomočjo trebušnega dihanja močno upočasnimo procese staranja.
  10. Z globokim trebušnim dihanjem krepimo imunski sistem, saj to vpliva na tvorbo limfocitov T.
  11. Trebušno dihanje izjemo pozitivno vpliva tudi na naše razpoloženje, saj dviguje raven serotonina, ki mu ne rečemo zaman kar hormon sreče.
  12. S pomočjo globokega trebušnega dihanja bomo močno izboljšali tudi svoje miselne sposobnosti in sposobnost koncentracije.
  13. Ko globoko trebušno dihamo, naše telo dobi več kisika, dihanje se umiri in upočasni, mi pa imamo takoj več življenjske energije.
  14. S pomočjo trebušnega dihanja na nek način masiramo telesne organe, zato ti bolj učinkovito odstranjujejo različne strupene snovi iz telesa.
  15. Ko se naučimo uporabljati mišice, ki nadzorujejo dihanje, lahko tako močno zmanjšamo stres in anksioznost. Različne dihalne vaje so v primeru tovrstnih težav res v veliko pomoč.
  16. Pljuča in srce se nahajajo nad trebušno prepono, jetra, vranica, želodec, mehur ter tanko in debelo črevo pa so pod njo. Ko trebušno dihamo, dajemo trebušni preponi možnost, da se svobodno premika in tako masira notranje organe, zaradi česar ti dobijo več krvi, tekočine in kisika.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×