Potrudite se in hrano za svojega malčka pripravite sami

    Prehrana naših najmlajših je zelo pomembna, bolj, kot si sploh lahko zamislite. In prav je, da se kot starši potrudite in svojemu malčku zagotovite kakovostno, zdravo in naravno hrano, polno hranil, ki jih še kako potrebuje za rast in razvoj.

    Domača otroška hrana

    Otroci so majhni odrasli. Če otroka ne seznanite z raznolikostjo živil, kako lahko od njega pričakujete, da bo kot večji sploh jedel zelenjavo (na primer)? Zavedajte se, da kakršne prehranske temelje otroku postavite v otroštvu, take bodo tudi njegove prehranske odločitve v odrasli dobi. Kako lahko od otroka pričakujete, da bo z veseljem zagrizel v sveže jabolko, če pa ste mu do zdaj ponudili le kupljeno jabolčno kašico? Namig: Priprava domače jabolčne kašice je zelo preprosta in hitra, predvsem pa cenovno bolj ugodna možnost od kupljene.

    Otroka že od začetka navajajte na zdravo hrano. Otrokove okušalne brbončice se še razvijajo in navajajo na nove okuse, zato je zelo pomembno, na katerih živilih boste osnovali njegovo prehrano. Otroku ponudite živila, za katera želite, da jih bo užival tudi pozneje v življenju.

    Bodite mu za vzor. Otroci nas ves čas opazujejo in kot gobice srkajo vse informacije iz okolja. Ko vidijo, kakšno hrano izbirate vi, bodo taka živila izbrali tudi sami. Če ne jeste zelenjave in se nad njo zmrdujete, se ne čudite, da je ne želijo jesti tudi vaši otroci.

    Priprava otroške hrane je zelo preprosta. Ko začne malček uživati gosto hrano, začenjajo številni starši močno komplicirati. Brez potrebe. Pomembno je, da otroku živila uvajate postopno ter da so ta naravna in ekološka. Ko na primer sebi kuhate krompir, le odvzemite nekaj žličk in iz njih pripravite pire za svojega malčka. Ni treba, da zanj popolnoma posebej pripravljate obroke – pomembno je le, da hrana ni soljena ali kako drugače začinjena.

    PREBERITE TUDI:  Ideje za zdrave malice

    Hrana je ljubezen. S tem, ko svojemu otroku ponudite naravno in nepredelano hrano, ki mu jo pripravite z veliko skrbnosti in ljubezni, mu tudi pokažete, koliko vam pomeni. Hrana je veliko več kot zgolj »gorivo«.

    Doma pripravljena hrana – manj alergij

    Na ameriški kliniki Mayo so opravili raziskavo, v kateri so se ukvarjali prav s pomenom prehrane v prvem letu otrokovega življenja. Med drugim so poseben poudarek dali povezavi med izborom hrane in pojavom različnih alergij na hrano.

    Rezultati so pokazali, da bolj hranilno bogata ko je bila malčkova prehrana (če je torej vsebovala veliko vitaminov, mineralov in antioksidantov), redkeje so se pojavljale različne alergijske reakcije na hrano. Raziskovalci so se še posebej osredotočili prav na primerjavo prehrane malčkov, ki so uživali veliko zelenjave, sadja in drugih doma pripravljenih jedi, s prehrano malčkov, katerim so starši dajali predvsem predpripravljeno in drugo močno industrijsko predelano hrano. Razlika je bila očitna.

    Dragi starši, zavedajte se, kako pomembno vlogo imate. S svojimi odločitvami in izbirami postavljate temelje otrokovemu zdravju in njegovim prihodnjim prehranjevalnim navadam:

    • Hrano za svojega malčka pripravljajte iz svežih in naravnih sestavin ter poskrbite, da bodo otrokovi obroki tudi hranilno karseda uravnoteženi. Otrok potrebuje čisto vsa hranila, torej ogljikove hidrate, beljakovine in maščobe. V velikem loku se izogibajte konzervirani hrani, ki zagotovo vsebuje veliko soli.
    • Določena živila lahko skuhate in spasirate ter nato shranite v hladilniku ali celo zamrznete. Tako boste imeli obrok za svojega malčka vedno pri roki in se ne boste pustili presenetiti.
    • Če že kdaj kupite kakšno predpripravljeno otroško kašico, pri nakupu glejte na to, da resnično vsebuje čim manj sestavin.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte