Špinačo je najbolje uživati presno

    Če moramo naše malčke prositi, naj za božjo voljo zraven makaronov pojedo še solato, špinača iz njihovega krožnika izgine, kot bi trenil. Skorajda ni človeka, ki je ne bi maral in prav je tako. Špinača je izjemno bogata z minerali, med drugim v njej najdemo kalij, kalcij, magnezij, pa tudi vitamine A, B, K, niacin in folno kislino. Poleg tega ima veliko vlaknin in pomaga naši prebavi, hkrati pa je primerna tudi za raznorazne diete, saj ima 100 g špinače samo 15 kalorij.

    Špinača

    Pozitivni učinki špinače

    Špinača vsebuje tudi več vrst flavonoidov, bogata pa je tudi s karotenoidi, ki imajo protivnetne učinke. Glede na to, da so vnetni procesi eden od vzrokov rakavih obolenj, so snovi s protivnetnim delovanjem pomembne pri preprečevanju nastanka in razširjanja rakastih celic po telesu. Raziskave so pokazale, da špinača zavira nadaljni razvoj in rast rakavih celic želodca in upočasnjuje nastanek raka kože.

    Preveč kuhana špinača nam lahko škoduje

    Špinača je sicer zelo zdrava zelenjava, vendar se v njej skladišči tudi nitrat, ki se sicer nahaja v zemlji. Prav zaradi tega kuhane ne smemo dolgo časa pogrevati, saj se pri visokih temperaturah nitrat pretvori v zdravju škodljiv nitrit. Če jo kuhamo, jo pokuhajmo na hitro, dovolj je že nekaj minut, še bolje pa je – sploh če gre za mlado špinačo – uživati kar surovo oz. toplotno neobdelano. Listi mlade špinače imajo izjemno bogato aromo, zato jih lahko ob koncu kuhanja primešamo raznim rižotam ali jedem s testenino, lahko pa jih pripravimo tudi v solati, bodisi same ali v kombinaciji z zeleno solato in rukolo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte