Sezamova semena – odličen vir magnezija in kalcija

    Drobna sezamova semena se na pogled ne zdijo nič posebnega, vendar pa v sebi nosijo številne zdravju koristne učinke.

    Sezamova semena

    Sezamova semena so glavni vir fitinske kisline

    Sezamova semena so med drugim glavni vir fitinske kisline. Fitinska kislina se nahaja v vlaknatih delih semen, polnovrednih žitih in stročnicah. Med drugim lahko pomaga zavirati razvoj raka na črevesju ter krepiti imunski sistem.

    V sezamovih semenih najdemo tudi lignane, snovi, ki spodbujajo absorpcijo in razpoložljivost vitamina E, vplivajo na razmerje maščob v krvi ter pomagajo stabilizirati krvni sladkor. Prav tako naj bi lignani v sezamovih semenih spodbujali porabo podkožnega maščevja, saj aktivirajo številne jetrne encime, ki razgrajujejo maščobne kisline. Lignani v sezamovem semenu prav tako pomagajo zniževati raven holesterola v krvi.

    Drobna, a hranilno bogata semena

    Sezamova semena so odličen vir bakra, mangana in železa, poleg tega pa v njih najdemo še magnezij in fosfor. S približno 28 grami sezamovih semen pokrijemo približno 10 odstotkov dnevnih potreb po treh vitaminih iz B-kompleksa, in sicer po vitaminih B1, B6 in B9. Ti trije vitamini so zelo pomembni tudi v nosečnosti, saj prispevajo k optimalnemu razvoju ploda, bodočim mamicam pa zagotavljajo potrebno energijo.

    Poleg tega so sezamova semena bogata še z beljakovinami, saj jih vsebujejo več kot katerakoli vrsta oreščkov ali semen. Poleg tega v njih najdemo še veliko zdravih maščob – večinoma gre za mononenasičene in polinenasičene maščobne kisline.

    Sezamova semena zelo lepo razvijejo svoj oreškast okus, če jih predhodno na hitro prepražimo. Pražena sezamova semena lahko uporabimo pri peki, jih dodamo kosmičem, z njimi obogatimo solate ter še kopico drugih jedi.

    Bogat vir železa

    Veliko žensk ima težave s pomanjkanjem železa, med nosečnostjo pa se potrebe po tem mineralu le še povečajo. Telo v času nosečnosti proizvaja več krvi, poleg tega pa se pospešeno razvija tudi otrokov krvožilni sistem. Če ne zaužijemo dovolj železa, lahko postanemo slabokrvni. In prav sezamova semena so odličen prehranski vir železa. 100 gramov sezamovih semen nas bo oskrbelo s kar 14,5 mg železa – z eno porcijo (to je približno 30 gramov) pa bomo zaužili približno 4,4 grame tega pomembnega minerala.

    PREBERITE TUDI:  Nad nizek krvni tlak s korenčkovim sokom

    Prehranske vlaknine za dobro prebavo

    Vlaknine skrbijo za zdravo redno prebavo. Nekaj prehranskih vlaknin najdemo tudi v sezamovih semenih – z eno porcijo (približno 30 grami) boste zaužili dobre tri grame prehranskih vlaknin. Morda kot namig: K sezamovim semenom dodajte še nekaj zdrobljenih lanenih semen – tako boste svojo solato, smoothie, juho ali katerokoli drugo jed še dodatno hranilno obogatili.

    Črni sezam

    Manj poznani črni sezam

    Sezamova semena lahko najdemo v črni, rjavi, rdeči in bež različici. Med njimi je črni sezam še vedno najmanj poznan.

    Črni sezam je znan po svojem izrazitem okusu. Tako kot druge vrste sezama je tudi ta odličen vir magnezija in kalcija. Tako magnezij kot kalcij sta pomembna minerala, ki pomaga uravnavati krvni tlak, zmanjšujeta možnost za nastanek migrenskih glavobolov, skrbita za boljši spanec – to še posebej velja za ženske v menopavzi, ki imajo zaradi številnih simptomov, kot so vročinski oblivi in mrazenje.

    Poleg tega v semenih črnega sezama najdemo tudi baker in cink. Baker igra izjemno pomembno vlogo pri številnih protivnetnih procesih, prav tako pa sodeluje tudi pri aktivaciji encimov, ki so potrebni za izgradnjo kolagena in elastina, ki našim kostem in sklepom omogočata pravilno strukturo in elastičnost.

    Pomanjkanje cinka v prehrani je povezano s slabšo odpornostjo in izgubo kostne mase. Uživanje hrane, bogate s cinkom, kamor spadajo tudi črna sezamova semena, zmanjša tveganje za nastanek zlomov, ki so posledica zmanjšane kostne gostote ali osteoporoze. Tudi v času gripe in prehladov je uživanje zadostne količine cinka zelo pomembno, saj z njegovo pomočjo ohranjamo naš imunski sistem zdrav in krepak.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    Comments are closed.