Najboljša leta? Med 30. in 34. letom starosti!

Mnenja o tem, katera so najboljša leta človekovega življenja, so seveda zelo subjektivna.

Ali lažnim novicam nasedajo samo starejši ljudje?

Prepričanje, da lažnim novicam nasedajo predvsem starejši ljudje, je zelo razširjeno. Ali gre pri tem za upravičeno stališče ali zgolj za predsodek?

Aktivno poslušanje – osnova uspešne komunikacije

Čeprav se vam morda zdi, da poslušate sogovornika, so standardi za aktivno poslušanje, ki je osnova uspešne komunikacije, precej visoki.

Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.
Zdravje & prehranaPrimerjava 5 vrst riža: kateri je najbolj zdrav?

Primerjava 5 vrst riža: kateri je najbolj zdrav?

MORDA VAS ZANIMA

Ste vedeli, da naj bi obstajalo kar približno 40.000 vrst oziroma podvrst riža? Čeprav ob obisku povprečne trgovine seveda ne boste imeli toliko izbire, je danes vendarle na voljo precej več vrst riža kot v preteklosti. V osnovi jih lahko razdelimo v pet večjih skupin. Tako poznamo beli, rjavi, črni, rdeči in divji riž. Katero izmed teh vrst je torej najbolj pametno izbrati oziroma kaj so posebnosti posameznih vrst riža? Predvsem pa: je beli riž zares problematičen za zdravje?

Beli riž

- Oglas -

Daleč najbolj znan in razširjen je seveda beli riž. Gre za predelano oziroma rafinirano obliko, saj so zrna oluščena. Z odstranitvijo lupine in drugih zunanjih delov se seveda spremeni tudi hranilna sestava. Bistveno je predvsem to, da ima beli riž posledično precej malo vlaknin, hkrati pa se zmanjša tudi vsebnost različnih vitaminov in mineralov. Z luščenjem je med drugim odstranjen tudi dobršen del vitaminov iz skupine B. Ponekod sicer poznajo tudi »obogateno« različico belega riža. To pomeni, da so rižu naknadno dodani B-vitamini, ki so bili pred tem odstranjeni.

Postopek pridobivanja belega riža torej povzroči, da se izgubi precej hranil, ki so koristna za zdravje. Hkrati pa je uživanje belega, oluščenega riža povezano s hitrejšim dvigom ravni sladkorja v krvi. A vse to še ne pomeni, da se morate belemu rižu povsem odpovedati. Pomembno je predvsem to, s čim ga kombinirate. Če ga uživate skupaj z živili, ki vsebujejo zelo malo vlaknin in esencialnih hranil, to zagotovo ni najboljša kombinacija, še posebej ne za sladkorne bolnike. Po drugi strani pa uživanje belega riža ni problematično, če ga jeste skupaj z zelenjavo ter kakovostnim virom zdravih maščob in beljakovin.

Rjavi riž

Rjavi riž je nepredelana oziroma neoluščena oblika belega riža (odstranjena je zgolj tanka zunanja plast). Pri primerjavi makrohranilne vrednosti rjavega in belega riža ne opazimo večjih razlik, seveda pa so razlike precejšnje, če primerjamo mikrohranilno sestavo. Rjavi riž je namreč med drugim dober vir niacina, magnezija, mangana, fosforja in selena, česar ni mogoče trditi za beli riž. Hkrati pa vsebuje rjavi riž tudi bistveno več vlaknin. Tudi če ga uživate samostojno oziroma brez drugih z vlakninami bogatih živil, tako ne bo nevarnosti za prehitro povečanje količine glukoze v krvi.

Črni in rdeči riž

Črni riž dolguje svojo barvo antocianinom. Gre za flavonoide in naravne pigmente, ki jih najdemo tudi v živilih, kot so borovnice in jajčevci. Antocianini veljajo za odlične antioksidante, torej snovi, ki se bojujejo proti škodljivim prostim radikalom v našem telesu. S tem se zmanjša nevarnost za oksidativni stres, ki je povezan s številnimi kroničnimi boleznimi. Tako so prav antocianini eden glavnih razlogov za pozitivne učinke črnega riža na zdravje. Podobno pa velja tudi za rdeči riž. Tudi v njem lahko namreč najdemo antocianine, le da gre za nekoliko manjšo količino. Hkrati pa obe vrsti riža druži zanimiv, rahlo oreščkast okus.

Divji riž

- Oglas -

Hranilna sestava divjega riža je precej podobna hranilni sestavi rjavega, neoluščenega riža. Tudi divji riž je denimo dober vir magnezija in fosforja, obenem pa vsebuje tudi nemalo cinka, ki je med drugim zelo pomemben za močan imunski sistem. Z rdečim in črnim rižem pa ga druži precej poseben, bogat okus, ki nekoliko spominja na oreščke. Čeprav ga lahko seveda uporabite tudi kot prilogo različnim jedem, je lahko divji riž brez večjih težav tudi glavna zvezda obroka. Za kuhanje boste sicer porabili malce več časa, kot če bi na primer pripravljali beli riž, vendar se trud vsekakor izplača.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×