Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Lepota & kozmetikaS prehrano do lepše kože, nohtov in las

S prehrano do lepše kože, nohtov in las

MORDA VAS ZANIMA

Če smo zdravi, energija kar kipi iz nas. Naš organizem se takrat optimalno obnavlja, naš imunski sistem je močan, zato se lahko branimo pred vsemi boleznimi. Dejstvo je, da se zdravje odraža tudi navzven, torej preko kože, nohtov in las. Če smo zdravi, so lasje sijoči, koža žareča, nohti pa močni. Prav na koži in nohtih se v primeru pomanjkanja določenih hranil hitro poznajo spremembe.

- Oglas -

Kadar imamo težave s kožo, se torej lahko upravičeno vprašamo, kakšna je naša prehrana in ali telesu resnično zagotavljamo vsa hranila, ki jih potrebuje za obnovo in rast. Za zdravje kože, las in nohtov so zelo pomembni vitamini B kompleksa. Kot navajata Marija Merljak in Mojca Koman, je vitamin B8 tisti, ki skrbi za lepo in zdravo kožo. Podobno velja tudi za vitamin B10. Zaradi pomanjkanja vitaminov je naša koža sivkasta in bleda, na njej se pojavijo lišaji, lušči se in nas srbi.

Zagotovo ni nikogar, ki si ne bi želel močnih in svetlečih las. Če so lasje krki in brez leska, naši nohti pa lomljivi, našemu telesu najverjetneje primanjkuje beljakovin pa tudi maščob. Maščobne kisline omega 3 so tiste, ki preprečujejo cepljenje las. Kot svetujeta Mojca Koman in Marija Merljak, je njihovo trdnost povečamo tako, da uživamo čim več vlaknin. Pomembni so tudi vitamini B kompleksa. Ta skupina vitaminov med drugim skrbi tudi za optimalno presnovo. Za boljšo prebavo avtorici priporočata uživanje ananasa in papaje. Prvi vsebuje encim bromelain, drugi pa papain.

Naravna lepota

Kaj pomenijo bele lise na nohtih?

Bele lise, ki se nam včasih pojavijo na nohtih, kažejo na to, da našemu telesu primanjkuje cinka ter da je encimska dejavnost v našem telesu slaba.
Pretirano ploščati in izobčeni nohti kažejo na pomanjkanje železa.
Če se naši nohti lomijo in cepijo, bi morali uživati več beljakovin ter kalcija in magnezija.
V primeru, da se nohti luščijo po površini, pa bi morali poskrbeti za uživanje hrane, bogate z vitaminom A.

- Oglas -

Preberite si tudi, kako lahko nohte negujemo na naraven način.

Nasveti za lepe lase

Če naši lasje sivijo in izpadajo, to pomeni, da celice ne dobivajo dovolj hranilnih snovi. V našem telesu prihaja do presnovnih in hormonskih motenj, ki po besedah Marije Merljak in Mojce Koman lahko vodijo celo do avtoimunih bolezni.

Za lepše in prožnejše lase bomo poskrbeli, če bomo uživali več cinka in vitamina B6. Cink je tudi tisti, ki preprečuje sivenje las.
Če smo pod stresom, moramo uživati hrano, bogato z antioksidanti. Stes je namreč tisti, ki našemu telesu jemlje številne hranljive snovi, mi pa smo zaradi tega utrujeni in brez energije, pomanjkanje hranil pa se hitro odraža tudi na našem videzu. Prav cink je tisti mineral, ki skrbi za nemoten potek številnih encimov v različnih procesih v telesu. Veliko cinka vsebujejo ribe in morski sadeži, pšenični kalčki, bučna semena, ovseni kosmiči in jetra.

Nekaj preprostih domačih receptov za lepše lase najdete tukaj.

Poglejmo si, katera hranila našemu telesu primanjkujejo ob specifičnih težavah z lasmi:

  • Če imamo težave s prhljajem, nam primanjkuje vitaminov C in E ter selen, cink. V tem primeru je priporočljivo uživati tudi maščobne kisline omega 3.
  • Kadar so naši lasje brez sijaja, suhi in pusti, moramo poskrbeti, da uživamo več beljakovin, joda, maščobnih kislin omega 3 ter vitaminov E in A
  • Če nam lasje prekomerno izpadajo, moramo ravno tako poskrbeti za to, da bomo uživali več beljakovin, prehrano pa moramo obogatiti tudi s cinkom, železom, vitaminom B2 in biotinom.

Povzeto po: Merljak M. in Koman M.: Zdravje je naša odločitev. Prešernova družba, 2008.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×