Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaPospešite rast las z ustrezno hrano

Pospešite rast las z ustrezno hrano

MORDA VAS ZANIMA

Smo to, kar jemo. Prehrana vpliva tudi na naš zunanji videz. Bolj zdrava kot je, lepši so naša koža, nohti in lasje. Tokrat se bomo posvetili slednjim – če vam izpadajo, prepočasi rastejo ali so brez leska, lahko to spremenite s pomočjo majhne spremembe v vašem jedilniku.

- Oglas -

Na izpadanje las lahko vpliva več dejavnikov, med njimi so dednost, hormonsko neravnovesje, premalo aktivna ščitnica, nezadosten pretok krvi v lasišču in pomankanje vnosa nekaterih hranil. Ni skrivnost, da so nekateri vitamini in minerali še posebej pomembni za lep in zdrav videz las. Če sumite, da težava tiči prav v njihovem primanjkljaju, lahko to spremenite.

Rast las

Esencialne maščobne kisline

Ta specifična vrsta maščob je nujno potrebna za pravilno delovanje telesnih funkcij in tudi za zdravje las. Ker jih telo ne more proizvajati, moramo za njihov vnos poskrbeti sami. Najdemo jih predvsem v orehih, lanenih semenih, ribah in avokadu.

Pospešite nastanek kolagena z vitaminom C

Kolagen v laseh s starostjo razpada, zato lasje postajajo vedno bolj lomljivi. Najboljši način, da spodbudimo nastajanje te pomembne beljakovine, je s povečanjem vnosa vitamina C. Veliko ga je v citrusih, jagodah in rdeči papriki. Dnevni vnos 250 mg tega vitamina bo spodbudil nastajanje kolagena. Rezultat? Lepši lasje in tudi bolj prožna in gladka koža.

Povečajte vnos biotina

- Oglas -

Biotin je vodotopen vitamin B-kompleksa, ki skrbi za zdravje las in lasišča. Veliko ga je v oreščkih, rjavem rižu in ovsu.

Spodbudite nastanek keratina z MSM

Metil sulfonil metan ali MSM je oblika organskega žvepla, ki spodbuja nastanek keratina (beljakovine v laseh) in krepi lasne mešičke. Študije so pokazale, da jemanje dodatka MSM v samo šestih tednih zmanjša izpadanje las in pospeši njihovo rast. Manjše količine MSM najdemo tudi v hrani, npr. v blitvi, zelju, špargljih, pesi, lucerni in vodni kreši. Surova zelenjava vsebuje večjo količino MSM kot kuhana.

Uživajte hrano, bogato z železom

Še en mineral, ki pomembno vpliva na rast las, je železo. Veliko ga vsebujejo melasa, zelena listnata zelenjava, por, indijski oreščki, suho sadje, fige in jagodičevje. Telo za njegovo absorpcijo potrebuje dovolj vitamina C.

Oskrbite lase z ostalimi pomembnimi minerali

Seznama mineralov, ki so zaslužni za lepe in zdrave lase, še ni konec. Za njihovo rast sta ključna tudi silicij in cink. Za bolj čvrste in močne lase uživajte 500 mg silicija in 30 mg cinka na dan. Naravni viri silicija so: kumarice, mango, zelena listnata zelenjava, fižol, zelena, šparglji in preslica. Naravni viri cinka vključujejo bučna semena, sveže ostrige, brazilske oreščke, jajca in pekanove orehe.

Žagolista palma – palmeto

Študija, objavljena v reviji Journal of Alternative and Complementary Medicine, je pokazala, da lahko rast las pri moških pomembno spodbudi uživanje žagoliste palme, ki jo poznamo tudi pod imenom palmeto (ang. saw palmetto). Rast las se je izboljšala pri moških, ki so dnevno uživali 400 mg standardnega izvlečka palmeta in 100 mg beta-sitosterola iz palmeta. V preteklosti so zdravilci to rastlino uporabljali za zdravljenje izpadanja las pri obeh spolih.

Hrana, ki spodbuja delovanje ščitnice

Če se težave z lasmi pojavljajo zaradi premalo aktivne žleze ščitnice (hipotiroidizem), uživajte hrano, ki vam lahko pomaga uravnovesiti njeno delovanje. To so npr. alge, bogate z jodom (nori, haluga, dulse, kombu, wakame).

Pomladite lasne mešičke z vitamini B-kompleksa

Dokazano je, da z uživanjem 100 mg dodatka vitaminov B-kompleksa, ki vsebuje tudi biotin in vitamin B6, spodbudimo cirkulacijo krvi v lasišču, pomladimo lasne mešičke in zmanjšamo izpadanje las.

Vitamin E proti lomljenju las

- Advertisement -

Vitamin E spodbuja nastanek keratina in s tem preprečuje lomljenje las ter odpravlja njihove poškodbe. Za lepe lase naj bi uživali 360 mg vitamina E dnevno. V hrani ga najdemo v sončničnih semenih, mandljih, pinjolah, posušenih marelicah, kuhani špinači in olivah.

Spodbudite pretok krvi z eteričnim oljem rožmarina

Rožmarinovo eterično olje pospešuje pretok krvi v lasišču. Dodajte nekaj kapljic v šampon ali v kokosovo olje ter z njim redno masirajte lasišče.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×