Čeprav se morda komu zdijo navodila za pravilno kidanje snega smešna, vam bo vaše telo, predvsem hrbtenica, hvaležno, če boste pri opravljanju tega zimskega opravila pomislili nanj in se tako morda izognili tudi kakšni poškodbi. Odmetavanje snega namreč nikakor ni brez pasti, saj lahko, če ga izvajamo neogreti in nepravilno, pripelje tudi do poškodb, posebej, če je sneg moker.

Odmetavanje snega

Pripravite se

Odmetavanje snega je lahko tudi odlična rekreacija, v uri čiščenja lahko porabite do 400 kalorij. Pri tem se lahko odlično razgibate in hkrati počistite površine. Že preden pričnete s tem zimskim opravilom se dobro opremite. Izberite primerno lopato, ki naj ne bo prevelika in naj bo po možnosti ergonomsko oblikovana. Oblecite topla in funkcionalna oblačila. Še posebej pomembna je obutev, ki vam mora zagotoviti, da ste na snegu stabilni, da vam ob morebitnem stiku z ledeno površino ne bo spodrsnilo in da bodo vaša stopala ostala suha. Roke zaščitite z rokavicami.

Ogrejte se

Čeprav se vam morda zelo mudi z odmetavanjem snega, se z lopato nikakor takoj ne zaletite v sveže zapadli sneg. Ključno je, da si pred odmetavanjem snega vzamete čas za ogrevanje. Poskakujte na mestu, sprehodite se po stopnicah, krožite z rokami. Če imate težave s hrbtenico ali ste srčni bolnik, če imate težave z zelo visokim krvnim tlakom ali osteoporozo, potem kidanje snega prepustite drugim.

Kako pravilno odmetavati sneg?

Nikakor snega ne odmetavajte z upognjeno hrbtenico, z leve proti desni,  saj lahko pride do hkrati do fleksije in rotacije hrbtenice, kar je nevarna kombinacija in lahko pripelje do poškodb. Sneg  zato raje potiskajte kot nosite. Če morate lopato dvigniti,  se upognite v kolenih in namesto s hrbtenico breme dvigujte z nogami. Izogibajte se metanju snega prek rame in sunkovitega zasuka v telesu, saj je to eden od najpogostejših vzrokov za poškodbe hrbtenice. Če čistite večjo površino, se med odmetavanjem večkrat ustavite. Če čutite bolečine v hrbtu, z odmetavanjem prenehajte.