V hladnejših mesecih večina ljudi pogosteje posega po malce bolj eksotičnih vrstah sadja. Sadeži, kot so banane ali ananas, so seveda pri nas že kar nekaj časa dobro znani. Po drugi strani pa je na primer papaja deležna precej manj pozornosti, čeprav gre za sadež, ki ga je občasno vendarle možno zaslediti na policah naših trgovin. Kaj so torej tisti najpomembnejši pozitivni vplivi na zdravje, zaradi katerih se splača vsaj občasno poseči tudi po papaji?

Papaja

Nekaj splošnih informacij o papaji in o vsebnosti vitamina C

Papaja je sadež, ki izvira s področja Srednje Amerike, vendar ga danes gojijo tudi ponekod drugje po svetu. Vsebuje prebavni encim, imenovan papain, ki ga uvrščamo med proteolitične encime (podobno kot bromelain iz ananasa). Zrelo papajo se lahko uživa surovo, medtem ko je treba nezrel sadež nujno toplotno obdelati. To velja še posebej za nosečnice, saj vsebuje nezrela papaja snov, ki lahko sproži popadke. V sadežu je mogoče najti tudi večje število črnih semen, ki so sicer užitna in zdrava, vendar pa precej grenka.

Papaja je sicer uporabna tako v sladicah kot v slanih jedeh, npr. v solatah, katerih okus bo tako rahlo eksotičen. Med hranilnimi snovmi, ki jih najdemo v papaji, še posebej izstopa vitamin C. Že z manjšimi količinami tega sadeža tako zlahka pokrijemo dnevne potrebe po omenjenem vitaminu, ki je med drugim izjemno pomemben za ohranjanje močnega imunskega sistema. Poleg tega vsebuje papaja tudi precej betakarotenov, ki se nato v telesu pretvorijo v vitamin A, in tudi kar nekaj folatov  oziroma vitamina B9 (naravna oblika folne kisline).

Izjemen vir za zaščito zdravja pomembnih antioksidantov

V papaji je mogoče najti tudi večje količine antioksidantov, kamor sodi tudi že omenjeni vitamin C. Med naborom antioksidantov v papaji lahko npr. zasledimo tudi likopen, ki je sicer ključna snov v paradižniku. Kot je znano, antioksidanti blokirajo delovanje prostih radikalov, ki so lahko zelo škodljivi za naše celice. Škoda, ki jo povzročajo prosti radikali, vodi do oksidativnega stresa – ta pa predstavlja enega glavnih dejavnikov tveganja za številne bolezni. Uživanje papaje lahko tako med drugim pomaga pri zmanjševanju tveganja za različne oblike raka, za Alzheimerjevo bolezen, za srčno-žilna obolenja itn. Seveda pa so v ta namen zelo uporabna tudi prehranska dopolnila z izvlečki papaje.

Boljša prebava in počasnejše nastajanje gubic

Zaradi že omenjenega papaina, proteolitičnega encima v papaji, je to tudi sadež, ki nam pomaga pri vzpostavljanju boljše prebave. K temu seveda pripomorejo tudi prehranske vlaknine, s katerimi je papaja, podobno kot druge vrste sadja, zelo bogata. Uživanje papaje torej pomeni manj težav z zaprtjem, napihnjenostjo ipd. Zaradi visoke vsebnosti vitamina C pa je to tudi sadež, ki lahko uspešno pomaga pri upočasnjevanju staranja. Poleg tega, da gre za odličen antioksidant, je vitamin C ključen za tvorbo kolagena, ki skrbi za elastičnost kože.