DomovZdravje & prehranaNošnja nogavic med spanjem – da ali ne?

Nošnja nogavic med spanjem – da ali ne?

Morda se sicer na prvi pogled to ne zdi posebej pomembno, vendar pa ima to, ali v postelji nosite nogavice ali ne, precej večji vpliv na temperaturo vašega telesa, kot si predstavljate. Kaj je torej najpametnejši pristop – obuti nogavice, preden se odpravimo v posteljo, ali ne?

- Oglas -

Kakovost našega spanca je odvisna od številnih dejavnikov. Mednje zagotovo sodi tudi temperatura našega telesa med spanjem. Tako je pomembno, da poskrbimo za prijetno temperaturo zraka v prostoru, hkrati pa moramo biti pozorni tudi na debelino odej in na izbiro primernih oblačil.

Segrevanje dlani in stopal – dvig temperature celega telesa

Kadar nas zebe, običajno iščemo načine, kako čim hitreje ogreti telo. Vendar pogosto niti ni treba, da razmišljamo o celotnem telesu. Običajno lahko želeni cilj, torej dvig telesne temperature, dosežemo precej hitreje, če se omejimo na posamezne dele – tiste, katerih temperatura ima največji vpliv na druge dele telesa. Tako nam je lahko hitro precej topleje, če pogrejemo roke oziroma dlani. Podoben vpliv pa ima lahko tudi segrevanje stopal. To načelo velja tudi med spanjem – oziroma takrat še posebej. Če hočete, da vam je ponoči toplo, morate poskrbeti predvsem za to, da ne boste imeli hladnih dlani in stopal. In tu vam lahko seveda pomagajo nogavice. Nošnja nogavic med spanjem je tako zagotovo zelo priporočljiva za ljudi, ki jih pogosto zebe.

Temperatura zraka v spalnici – pogosto razlog za prepir med partnerji

Podobno kot ne moremo spati, če nas zebe, zelo težko spimo tudi v primeru, da nam je prevroče. Tudi v tovrstnih situacijah je smiselno upoštevati opisani princip, le da v nasprotni »smeri«. Kadar ne morete zaspati, ker vam je prevroče, poskušajte malce ohladiti stopala. Če ste pred odhodom v posteljo obuli nogavice, jih torej sezujte. Po potrebi pa lahko vsaj za krajši čas pomolite stopala izpod odeje.

- Oglas -

Upoštevanje teh preprostih ukrepov je lahko zelo koristno tudi za pare, ki se običajno težko dogovorijo glede optimalne temperature zraka v spalnici. Medtem ko enega zebe, je lahko drugemu prevroče, kar lahko seveda privede do neprijetnih sporov. Tovrstni spori med partnerji naj bi bili precej pogostejši, kot si morda predstavljate. Po podatkih ene izmed anket naj bi se kar 75 odstotkov parov vsaj občasno prepiralo glede tega, kakšna naj bo temperatura zraka v spalnici, številni vprašani pa so obenem priznali, da velikokrat na skrivaj spreminjajo temperaturo. Na srečo se lahko precej preprosto izognete tovrstnim prepirom.

Namesto da s partnerjem iščeta kompromis glede temperature zraka, si raje pomagajta z nogavicami. Tisti, ki meni, da je temperatura zraka prenizka, naj si obuje nogavice, tisti, ki mu je prevroče, pa naj poskrbi, da njegova (bosa) stopala ne bodo prekrita z odejo.

Mislite, da ste »nočna sova«? Zvečer obujte debele nogavice in sledilo bo presenečenje …

Z nogavicami pa si lahko pomagate tudi pred samim odhodom v posteljo. Če pogosto odhajate spat prepozno, vam priporočamo, da ste zvečer še posebej pozorni na temperaturo svojih stopal. Morda je to, da vam ni do spanja, ko bi bil čas, da se odpravite v posteljo, vsaj deloma povezano s tem, da vam je prehladno. Višja ko je temperatura naših stopal, bolj zaspani smo. Rahel dvig temperature stopal je tako običajen pojav pred spanjem.

Če imate porušen bioritem, lahko poskušate z nogavicami pomagati svojemu telesu pri tem, da se umiri in pripravi za spanje. Vsaj eno uro pred odhodom v posteljo obujte debelejše nogavice, ki jih lahko pred tem malce pogrejete. Zagotovo se bo že kmalu pojavil občutek prijetne utrujenosti, zaradi katerega bo postala postelja nenadoma precej bolj mamljiva od vašega telefona ali televizije.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×