Prehod v menopavzo mnogim ženskam povzroči nemalo težav. Pogosto to pomeni več težav z znojenjem oziroma z vročinskimi oblivi, še posebej ponoči, povečano nevarnost za razpoloženjske motnje (depresija, anksioznost), upad libida ipd. Na srečo obstaja kar nekaj možnosti, kako uspešno ublažiti tovrstne neprijetnosti.

Foto: Facebook

Nekatere ženske se na primer odločijo za nadomestno hormonsko terapijo, spet druge pa raje poskusijo z zeliščnimi pripravki. Obstajajo pa tudi takšne, ki izberejo nekoliko bolj nekonvencionalne metode. To nedvomno velja za skupino približno 20 Valižank, ki jih je bilo mogoče v zadnjem času opaziti med radoživim plavanjem v morju, katerega temperatura se v tem obdobju spusti tudi do 6 stopinj Celzija. Prav voda, ki bi jo večina verjetno opisala z besedami »ledeno mrzla«, naj bi bila tisto, kar je tem ženskam bistveno olajšalo spopadanje z menopavzo!

Foto: Facebook

Pogum, vztrajnost in trma, ki pa se na koncu obrestujeta!

Pobudnica opisane dejavnosti je bila Alison Owen, ki je z zimskim »protimenopavznim« plavanjem sprva začela sama, vendar njeno početje ni ostalo neopaženo. Že kmalu so z njo navezale stik tudi druge ženske, ki jih je zanimalo, ali bi jim lahko ta precej nenavadna metoda pomagala pri lajšanju tipičnih težav, ki se pojavljajo ob prehodu v menopavzo. Skok v tako mrzlo morje seveda zahteva precej poguma, nato pa še kar nekaj vztrajnosti in trme. Telo naj bi namreč po besedah Alison Owen potrebovalo približno 90 sekund, preden se privadi na tako nizko temperaturo.

Foto: Facebook

Je mogoče pozitivne učinke zares pripisati (izključno) mrzli vodi?

Ženske, ki so se začele z rednim sestajanjem in aktivnostjo v ledeni vodi, opisujejo izkušnjo kot nekaj, kar jim omogoči občutek popolne svobode. Ta za mnoge zelo nenavadna dejavnost naj bi jim pomagala, da se za približno 10 minut, kolikor običajno traja njihovo plavanje, vrnejo v čas mladostniške razigranosti in brezskrbnosti. To je čas, ko jim ni treba misliti na vsakodnevne obveznosti in skrbi, ki jih sicer tarejo. Poleg tega pa naj bi večina občutila manj težav, neposredno povezanih z menopavzo, s katerimi so se spopadale pred tem. Poročajo na primer o tem, da imajo manj težav z znojenjem in s tesnobo.

Težko bi bilo sicer dokazati, da gre tu resnično (zgolj) za vpliv mrzle vode. Pri mnogih simptomih, tipičnih za menopavzo, lahko namreč močno pomagata že druženje in redna telesna aktivnost. Da bi vsaj deloma občutili pozitivne učinke, ki jih opisujejo neustrašne Valižanke, ki so vzele usodo v svoje roke, vam torej (na srečo) ni treba nujno skakati v ledeno mrzlo morje!

Preberite tudi: Menopavza: kaj je dobro vedeti o tem obdobju?