Najpomembnejši vitamini in minerali za zdrave lase

Podobno kot drugim delom našega telesa tudi lasem oziroma lasišču še posebej koristijo določena hranila. Čeprav so lahko težave z lasmi povezane z različnimi vzroki, včasih na primer tudi s hormonskim neravnovesjem v telesu oziroma z različnimi boleznimi, pa je zanje pogosto krivo prav pomanjkanje nekaterih pomembnih hranil. Če imate tudi sami težave z lasmi oziroma če jih želite preprečiti, morate biti še posebej pozorni na vitamine in minerale, ki jih naštevamo v nadaljevanju …

Vitamini in minerali za lase

Vitamini iz skupine B

Verjetno najpomembnejšo vlogo pri ohranjanju zdravih las igrajo vitamini iz skupine B, še posebej pa vitamina B3 in B7 (znan tudi kot biotin). Zaradi pomanjkanja vitamina B3 lahko postanejo lasje lomljivi in brez sijaja, premalo vitamina B7 pa lahko povzroči prekomerno izpadanje las oziroma upočasni njihovo rast. Ob težavah z lasmi se tako pogosto priporoča uživanje prehranskega dopolnila, ki vsebuje različne B-vitamine.

Železo

Zagotovo veste, da je železo eden najpomembnejših mineralov za naše telo, saj je nujno za zadostno oskrbo celic s kisikom. Med tipične znake pomanjkanja železa sodi povečana utrujenost, precej pogost simptom nezadostnega vnosa pa je lahko tudi prekomerno izpadanje las.

Vitamin C

V našem telesu ima vitamin C ogromno pomembnih nalog, na primer sodelovanje pri krepitvi imunskega sistema in izboljšanje absorpcije železa. Med drugim pa je nujen tudi za tvorbo beljakovine, imenovane kolagen. Kot je znano, kolagen poskrbi za čvrsto, napeto kožo, koristen pa je tudi za naše lase. Z uživanjem večjih količin vitamina C lahko tako pripomorete k temu, da bodo vaši lasje lepi, zdravi in močni. To je tudi posledica dejstva, da je vitamin C zelo močan antioksidant.

Cink

Med minerali je poleg železa za lase zelo pomemben tudi cink. Sodeluje namreč pri obnovi poškodovanih las, predvsem pa pri tem, da lojnice ob lasnih mešičkih delujejo pravilno – da torej izločajo ravno prav maščobe. Pri ljudeh, ki se soočajo s prekomernim izpadanjem las, se nemalokrat ugotovi, da jim primanjkuje prav cinka.

PREBERITE TUDI:  Lovor za lepše lase

Vitamin D

Za lase zelo pomemben pa je tudi vitamin D, znan tudi kot »sončni vitamin«. Običajno ga povezujemo predvsem z zdravjem kosti, vendar pa je koristen tudi za naše lase. Ena izmed posledic pomanjkanja vitamina D naj bi bilo tako prav prekomerno izpadanje las. Raziskave kažejo celo, da naj bi vitamin D pomagal pri zaščiti naših lasnih mešičkov.