Ali lažnim novicam nasedajo samo starejši ljudje?

Prepričanje, da lažnim novicam nasedajo predvsem starejši ljudje, je zelo razširjeno. Ali gre pri tem za upravičeno stališče ali zgolj za predsodek?

Aktivno poslušanje – osnova uspešne komunikacije

Čeprav se vam morda zdi, da poslušate sogovornika, so standardi za aktivno poslušanje, ki je osnova uspešne komunikacije, precej visoki.

Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.
Zdravje & prehranaMitohondrijsko zdravje – ena izmed osnov zdravega staranja

Mitohondrijsko zdravje – ena izmed osnov zdravega staranja

MORDA VAS ZANIMA

»Zdravo staranje« je besedna zveza, ki zajame vse in nič. Odprta je namreč za najrazličnejše interpretacije, kar pomeni, da si lahko vsak predstavlja nekaj drugega. Tako je dobro, da o tem, kaj pomeni zdravo staranje, govorimo malce bolj konkretno. Zelo koristen je na primer povečan vnos antioksidantov, ki nevtralizirajo negativne učinke prostih radikalov in zmanjšajo nevarnost za oksidativni stres, s čimer upočasnijo proces staranja. Zagotovo je zelo pomembna tudi skrb za redno gibanje, ker so številne kronične bolezni, ki se pojavljajo pri starostnikih, povezane s kroničnimi vnetji, pa je nedvomno priporočljivo tudi to, da pogosteje posegate po živilih in začimbah s protivnetnim delovanjem. Naštete nasvete ste najverjetneje že zasledili, po drugi strani pa je precej manj znano, da so za zdravo staranje izjemno pomembni tudi mitohondriji. Preverite, kaj natančno se skriva za tem izrazom, zakaj so mitohondriji tako pomembni in kako poskrbeti za boljše mitohondrijsko zdravje …

Mitohondriji nujni za zagotavljanje energije različnim celicam v našem telesu

- Oglas -

Mitohondriji so celične strukture oziroma organeli, v katerih poteka celično dihanje. Nekateri jih zato imenujejo kar »celična elektrarna«. Celicam namreč zagotavljajo energijo za najrazličnejše procese. Eden izmed tipičnih znakov, da mitohondriji ne delujejo optimalno, je zato pogosto kronična utrujenost. Podobno kot za številne dele telesa, organe, tkiva itn. je tudi za mitohondrije značilno, da se njihova funkcionalnost postopoma zmanjšuje. Starejši ko smo, težje torej mitohondriji zagotavljajo zadostne količine energije našim celicam. Prav zato bi morala biti skrb za mitohondrijsko zdravje ena ključnih prioritet, ko gre za ukrepe, namenjene zdravemu staranju. Tako se tudi mnogi strokovnjaki osredotočajo na iskanje možnosti za izboljšanje delovanja mitohondrijev pri starejši populaciji …

Nikotinamid ribozid – eden najboljših dodatkov za mitohondrijsko zdravje in zdravo staranje

Ena izmed možnosti, kako pomagati mitohondrijem, naj bi bil nikotinamid ribozid. O omenjeni snovi se včasih govori celo kot o najpomembnejšem dodatku za upočasnitev procesa staranja oziroma za zdravo staranje. Gre za obliko vitamina B3, ki se v našem telesu pretvori v nikotinamid adenin dinukleotid (NAD+) – koencim, ki je v našem telesu prisoten tudi naravno in ki igra ključno vlogo pri presnovi energije in skrbi za normalno delovanje celic. Tudi količine nikotinamid adenin dinukleotida v našem telesu z leti upadajo; če spodbudimo njegovo nastajanje z dodajanjem nikotinamid ribozida, lahko tako upočasnimo proces staranja oziroma poskrbimo za bolj zdravo staranje. Vaše celice vam bodo zagotovo hvaležne za tovrstno pomoč, še posebej pa mitohondriji.

Zelo koristna tudi prekinitveni post in visokointenzivni intervalni trening

Za boljše delovanje mitohondrijev pa lahko obenem poskrbite tudi z določenimi navadami. Zelo pozitiven učinek na mitohondrije naj bi na primer imel prekinitveni post. Ta namreč pripomore k povečevanju količine nikotinamid adenin dinukleotida v telesu. Za izboljšanje mitohondrijskega zdravja se priporoča tudi, da ste bolj pozorni na zadosten vnos zdravih maščob, obenem pa tudi na t. i. fitokemikalije, ki jih najdemo predvsem v sadju in zelenjavi. Po drugi strani pa je pomembno, da čim bolj zmanjšate vnos sladkorja in procesirane hrane. Ne nazadnje pa lahko k zdravju mitohondrijev prispeva tudi telesna aktivnost, pri čemer so še posebej priporočljive določene oblike vadbe. Ena najboljših izbir naj bi bil t. i. visokointenzivni intervalni trening (v angleščini se za to obliko treninga običajno uporablja kar kratica HIIT, ki jo lahko vedno pogosteje zasledimo tudi pri nas). Tovrstni trening namreč poskrbi za ravno pravšnjo mero »dobrega stresa« za naše telo, ki med drugim spodbudi delovanje mitohondrijev.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×