Menopavza: živila za naravno ublažitev neprijetnih težav

Prehod v menopavzo večini žensk povzroča kar nekaj preglavic oziroma neprijetnih simptomov. Čeprav gre za povsem naraven biološki proces, ki sam po sebi ni zdravstvena težava, pa so po drugi strani stvari, kot so nihanja razpoloženja, vročinski oblivi in nespečnost, nekaj, kar je mogoče ublažiti. Pri tem vam lahko poleg redne telovadbe zelo pomaga ustrezna prehrana. Preverite, katera živila oziroma vrste živil je še posebej koristno uživati v tem obdobju.

Križnice

Za ženske, ki prehajajo v menopavzo, je priporočljivo pogosto uživanje zelenjave, ki jo uvrščamo med križnice. To je na primer zelje, brokoli ali ohrovt. Križnice namreč vsebujejo snov, ki pomaga pri uravnavanju ravni estrogena v telesu. Poleg tega lahko v križnicah najdemo veliko vlaknin ter večje količine vitamina C in K, kar vam bo pomagalo pri ohranjanju normalnega krvnega tlaka in zmanjšalo tveganje za težave s srcem.

Fermentirani sojini izdelki

V fermentiranih sojinih izdelkih (npr. v tempehu) se nahajajo fitoestrogeni, ki so še posebej priporočljivi za ženske v menopavzi. Pomagajo namreč uravnovesiti stanje hormonov in posledično omiliti težave, povezane z menopavzo. Fitoestrogeni so pravzaprav rastlinska oblika estrogena, zato lahko v telesu posnemajo delovanje hormonov. Pogosto so prav fitoestrogeni glavna sestavina prehranskih dopolnil, namenjenih ženskam v menopavzi, ki jih je mogoče kupiti v lekarnah.

Maščobne kisline omega 3

Uživanje zadostnih količin živil, bogatih z maščobnimi kislinami omega 3, je ob prehodu v menopavzo še posebej pomembno. Med drugim lahko s tem zmanjšate tveganje za poznejšo osteoporozo in za razpoloženjska nihanja.

Probiotiki

Probiotiki so koristne bakterije, ki imajo v našem telesu številne pomembne funkcije. Med drugim imajo pozitiven vpliv na tvorbo nekaterih ključnih hormonov, okrepili pa bodo tudi vaš imunski sistem in izboljšali vaše kognitivne sposobnosti, kar je še posebej pomembno za preprečevanje težav, kot je na primer Alzheimerjeva bolezen.

Voda

Poleg hrane je pri prehodu v menopavzo zelo pomembna tudi tekočina, predvsem voda. Zaradi povečanega znojenja, s katerim se ženske pogosto soočajo v tem obdobju, je pomembno, da ste pozorni na to, da nadomestite izgubljeno tekočino. Pitje zadostnih količin vode pa vam bo pomagalo tudi pri odpravi občutka napihnjenosti v trebuhu. To se sicer morda zdi v nasprotju z vašo intuicijo, vendar je prav voda ena najboljših, obenem pa najenostavnejših rešitev, če se soočate z napihnjenostjo.

DELI
Karmen Jordan
Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.