Mandarine – zakladnica antioksidantov za dobro prebavo

Pozno jeseni in zgodaj pozimi se začenja sezona mandarin, ki jih poznamo tudi pod imenom klementine ali tangerine. Obstaja veliko različic mandarin, vsem pa sta skupna tanka lupina in slastno meso. Mandarine so prava zakladnica različnih antioksidantov in drugih zdravju koristnih snovi.

Poleg visoke vsebnosti vitaminov A in C so mandarine tudi bogat vir vitaminov B1, B6 in B9, vlaknin ter mineralovmagnezija, kalcija in kalija. Značilno oranžno-rumeno barvo jim dajejo izjemno zdravi karotenoidi (alfa- in betakaroten, lutein, betakriptosantin, zeaksantin). Vsebujejo tudi flavonoide, kot sta npr. nobiletin in tangeretin. Z uživanjem mandarin, podobno kot ostalih citrusov, poskrbimo za optimalno ravnovesje vitaminov in mineralov v telesu.

Mandarine

Mandarine imajo ugoden vpliv na prebavo

Zaradi visoke vsebnosti prehranskih vlaknin mandarine ugodno vplivajo na prebavo: jo spodbujajo, odpravljajo zaprtje in sindrom razdražljivega črevesja ter povečujejo občutek sitosti. Mandarine imajo relativno nizek glikemični indeks, zato so primerne za diabetike in za tiste, ki želijo uravnati telesno težo.

Ogromno antioksidantov

Karotenoidi (vitamin A) v mandarinah skrbijo za dober vid in zdravo kožo, izjemno pomembni pa so tudi za delovanje imunskega sistema. Kombinacija vitamina C in flavonoidov je zaslužna za antioksidacijske lastnosti mandarin.

Antioksidanti v mandarinah zmanjšujejo delovanje prostih radikalov, ščitijo DNK, upočasnjujejo proces staranja, krepijo imunsko odpornost, koristno delujejo pri kroničnih boleznih, visokem holesterolu, pomagajo pri raku, Parkinsonovi bolezni in boleznih srca in ožilja. Antioksidanti obenem izboljšujejo spomin in so odlično sredstvo v boju proti nervozi ali stresu.

Kako povečati učinek antioksidantov v mandarinah?

Antioksidante v mandarinah boste najbolje izkoristili, če jih uživate surove ali v sadnih solatah. Njihov učinek se bo povečal, če boste mandarine uživali skupaj s kostanjem, naribanim korenjem, rdečo papriko, narezano na tanke rezine, ali svežimi špinačnimi listi. Za še boljši okus vse skupaj začinite s sezamovim prelivom.

Povejte svoje mnenje - kometirajte