Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaKava po zajtrku namesto na tešče boljša za krvni sladkor

Kava po zajtrku namesto na tešče boljša za krvni sladkor

MORDA VAS ZANIMA

Ogromno ljudi si težko predstavlja začetek dneva brez skodelice kave. Čeprav jutranja kava sama po sebi ni nujno problematična, bi bilo morda vendarle smiselno razmisliti o tem, kdaj si jo privoščiti. To velja še posebej za tiste, ki imate navado, da jo vedno pijete pred zajtrkom. Sodeč po študiji, ki so jo pripravili na Centru za prehrano, vadbo in metabolizem, ki deluje v sklopu univerze v britanskem mestu Bath, naj bi bilo namreč precej bolje, da si kavo privoščimo šele po zajtrku, predvsem z vidika uravnavanja krvnega sladkorja.

Sodelujoči v raziskavi so bili vključeni v tri različne eksperimente

- Oglas -

Raziskovalce je zanimala predvsem povezava med slabšim spancem in jutranjo kavo oziroma vpliv povezave teh dveh dejavnikov na različne elemente metabolizma. Sodelujoči v raziskavi so bili zato vključeni v tri različne eksperimente, ki so bili vezani na nočni čas. V prvem primeru je šlo za normalno prespano noč brez motenj, zjutraj pa so morali udeleženci v raziskavi popiti glukozni napitek. Pri drugem eksperimentu so raziskovalci sodelujoče ponoči zbujali vsako uro (za približno 5 minut), zjutraj pa so jim prav tako ponudili glukozni napitek. Tretji eksperiment je potekal podobno kot drugi, edina razlika je bila ta, da so sodelujoči v raziskavi zjutraj najprej popili skodelico močne črne kave, glukozni napitek pa šele pol ure pozneje. Glukozni napitek, ki se je uporabljal pri eksperimentih, naj bi vseboval približno toliko kalorij, kot jih vsebuje povprečen zajtrk.

Kombinacija motenega spanca in kave na tešče najbolj problematična

Po vsakem izmed opisanih eksperimentov so raziskovalci sodelujočim odvzeli vzorec krvi in izmerili vrednosti sladkorja v krvi. Analiza zbranih podatkov je razkrila, da ena sama neprespana noč oziroma noč, ko spimo s prekinitvami, nima bistvenega vpliva na inzulinski odziv. Po drugi strani pa se je ta odziv poslabšal, ko so sodelujoči najprej popili kavo, šele nato pa so prejeli glukozni napitek.

Kavi se ni treba odpovedati, vendar pa je bolje, da si jo privoščite šele po zajtrku

Čeprav je po nočeh, ko naš spanec ni bil najboljši, kava zagotovo ena prvih stvari, ki si jih zaželimo, si s tem očitno naredimo medvedjo uslugo. Precej bolje naj bi namreč bilo, da najprej pojemo zajtrk, šele nato pa si privoščimo še kavo. V nasprotnem primeru bo namreč telo precej težje predelalo sladkor. Ni torej potrebe po tem, da se povsem odpoveste jutranji kavi. Bistveno je predvsem to – vsaj če se lahko zanašamo na izsledke opisane raziskave – da kave ne pijemo na tešče, še posebej takrat, ko smo nadpovprečno utrujeni.

Kar približno polovica odraslih naj bi pila kavo na tešče

Predhodne raziskave sicer kažejo, da jutranje navade precejšnjega dela prebivalstva odstopajo od smernic, ki jih je mogoče izoblikovati na podlagi študije britanskih raziskovalcev. Kar približno polovica vseh odraslih naj bi zjutraj najprej popila kavo, torej še pred tem, preden pojedo kar koli. In slabše ko smo spali, močnejšo kavo si običajno privoščimo. Če sodite med tiste, katerih navade se ujemajo z opisanim, bi morali torej razmisliti o rahli modifikaciji teh navad. V primeru, da malce počakate, preden si privoščite tisto »obvezno jutranjo kavo«, bo imelo telo precej lažje delo pri uravnavanju vrednosti krvnega sladkorja. Na dolgi rok lahko to pomeni zmanjšano nevarnost za diabetes tipa 2 in mnoge druge zaplete. Hkrati je treba upoštevati tudi to, da bo kakovostnem zajtrku iz polnovrednih živil, ki vas bo napolnil s počasi sproščajočo se energijo, najverjetneje ne boste čutili potrebe po tako močni kavi, kot bi si jo privoščili sicer.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×