Katera hrana hitro zvišuje vašo težo?

Ko pomislite na mastno in redilno hrano, imate najbrž v mislih burgerje in masten krompirček, kajne? Zakaj imajo nekateri težave s težo, kljub telovadbi in dietam? Nekateri za debelost krivijo genetiko, spet drugi neustrezno prehrano. Seveda sta ta dva vzroka neločljivo povezana. Kateri hrani se morate resnično izogibati?

Sladkor

Sladkor

Njegovo veličanstvo, sladkor, se skriva marsikje, zato moramo pozorno brati nalepke na hrani. Sladkor vsebuje glukozo in fruktozo, ki imata v telesu različni vlogi. Glukoza ima ključno vlogo pri presnovi in proizvodnji energije za naše telo. Na drugi strani je fruktoza, znana kot sadni sladkor, saj se nahaja tudi v sadju. Presežek fruktoze poveča odpornost na inzulin v telesu in posledično poveča odlaganje maščob v maščobnih celicah. Preveč fruktoze zavira beljakovino leptin, ki možganom sporoča, da smo siti in hkrati uravnava shranjevanje maščob v telesu. Fruktoza je odporna na hormone, ki vašemu telesu sporočajo, da ste siti. Če pojeste veliko hrane, ki vsebuje fruktozo, ne boste nikoli imeli občutka sitosti, ravno zaradi te odpornosti. Pomembno je ravnovesje glukoze in fruktoze. Poleg tega, da je sladkor tesno povezan z nastankom debelosti, povzroča zasvojenost, prav tako kot kokain.

Bela in predelana hrana

Bela hrana je običajno kemično predelana in kot taka, naš najhujši sovražnik. Seveda sem ne štejemo čebule, belega fižola, krompirja in cvetače. Rafinirana in kemijsko predelana hrana je brez prehranskih vlaknin in tako krivec za debelost. Vitamini in minerali so taki hrani navadno naknadno dodani. Bela živila vsebujejo gensko spremenjene organizme, kar pomeni, da je hrana izdelana v laboratoriju, namesto v zemlji. Gensko spremenjena hrana se povezuje s številnimi boleznimi, vključno s tumorji, odpovedjo organov, poškodbami jeter in ledvic ter še veliko več. Vsa predelana hrana vsebuje številne konzervanse, barvila in arome, ki na naše zdravje ne delujejo dobro.

KAJ STORITI? Berite nalepke na živilih in bodite pozorni, da izdelki ne vsebujejo veliko sladkorja in bele moke.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.