Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.

Podrgnite česen po stopalih … in v ustih boste že kmalu začutili znan okus!

Ali ste vedeli, da lahko okušamo tudi s stopali? Če mislite, da gre za nekakšno čudno šalo, se lahko o resničnosti te trditve precej hitro prepričate sami.
Zdravje & prehranaKako pripraviti okusne obroke brez uporabe soli?

Kako pripraviti okusne obroke brez uporabe soli?

MORDA VAS ZANIMA

Znano je, da ogromno ljudi zaužije mnogo preveč soli. Pri tem je seveda problematičen predvsem prekomeren vnos natrija, ki lahko vodi do povišanega krvnega tlaka, na dolgi rok pa tudi do resnih srčno-žilnih obolenj. Tako morajo biti na vnos natrija še posebej pozorni srčni bolniki, obstajajo pa tudi druge bolezni, pri katerih je svetovan močno omejen vnos soli ali celo popolna odpoved soli. Seveda pa ni treba, da čakate na bolezen, ampak lahko skušate tudi v primeru, da ste načeloma zdravi, zmanjšati količino soli, ki jo zaužijete. Priporočena količina soli za odraslo osebo je približno četrtina žličke na dan. Manj slana ali celo povsem neslana hrana pa ni nujno neokusna. Naše brbončice se precej hitro privadijo na drugačne okuse, z določenimi nadomestki pa lahko poskrbite, da bodo okusi jedi pestri tudi brez pretiravanja s soljo.

- Oglas -

Sol

Čebula in česen

Okus številnih jedi je mogoče zelo hitro popestriti z dodajanjem česna in/ali čebule. Čebulo in česen lahko popražite ali pa ju uporabite kar sveža, kar bo seveda poskrbelo za še izrazitejši okus. Odlična izbira pa je lahko tudi karamelizirana čebula.

Začimbe in zelišča

Pri zmanjševanju vnosa soli vam bodo seveda v veliko pomoč različna zelišča oziroma začimbe. Eksperimentirajte z rožmarinom, drobnjakom, peteršiljem, timijanom, baziliko, origanom ipd. Mnogokrat se za nadomeščanje soli še posebej priporoča posušena in mleta zelena. Če imate radi malce bolj pikantne okuse, pa lahko poskusite sol nadomestiti tudi z začimbami, kot je kajenski poper.

Limonin sok

Morda se vam bo zdela ta rešitev na prvi pogled precej nenavadna, a ko se nam zdi jed nekako pusta, ji pogosto primanjkuje malce kislosti, ne soli. Tako je lahko tudi limona krasna zamenjava za sol. Če vas ni strah eksperimentiranja, pa lahko poskusite tudi z drugimi citrusi, na primer s pomarančami ali grenivkami.

Kis

- Oglas -

Podoben učinek kot limonin sok bo imel tudi kis. Poskrbel bo za rahlo kislost in s tem za boljši okus jedi. Še posebej dobro se znajde v enolončnicah in zelenjavnih omakah. Naredite si zalogo različnih kisov (jabolčni, vinski, balzamični, rižev kis ipd.) – tako boste lahko uporabljali različne vrste pri različnih jedeh.

Gobe

Morda eden najboljših nadomestkov za vse, ki se odvajate okusa soli, so gobe. Te pričarajo povsem unikaten okus, zaradi katerega postane tudi najbolj dolgočasna jed praktično v hipu pravi kulinarični presežek. Če imate pri roki malce svežih ali suhih gob, je to torej krasna »začimba«, zaradi katere boste precej manj pogrešali sol.

Alge

Še zadnji predlog, ki smo ga pripravili za vas, so alge. Namesto soli lahko uporabite različne vrste alg, na primer nori ali kelp. Tako bo imela jed tudi morski pridih. Alge je mogoče uporabljati pri pripravi različnih jedi, na primer testenin, rižot, juh, solat ipd.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×