Kako pripraviti okusne obroke brez uporabe soli?

Znano je, da ogromno ljudi zaužije mnogo preveč soli. Pri tem je seveda problematičen predvsem prekomeren vnos natrija, ki lahko vodi do povišanega krvnega tlaka, na dolgi rok pa tudi do resnih srčno-žilnih obolenj. Tako morajo biti na vnos natrija še posebej pozorni srčni bolniki, obstajajo pa tudi druge bolezni, pri katerih je svetovan močno omejen vnos soli ali celo popolna odpoved soli. Seveda pa ni treba, da čakate na bolezen, ampak lahko skušate tudi v primeru, da ste načeloma zdravi, zmanjšati količino soli, ki jo zaužijete. Priporočena količina soli za odraslo osebo je približno četrtina žličke na dan. Manj slana ali celo povsem neslana hrana pa ni nujno neokusna. Naše brbončice se precej hitro privadijo na drugačne okuse, z določenimi nadomestki pa lahko poskrbite, da bodo okusi jedi pestri tudi brez pretiravanja s soljo.

Sol

Čebula in česen

Okus številnih jedi je mogoče zelo hitro popestriti z dodajanjem česna in/ali čebule. Čebulo in česen lahko popražite ali pa ju uporabite kar sveža, kar bo seveda poskrbelo za še izrazitejši okus. Odlična izbira pa je lahko tudi karamelizirana čebula.

Začimbe in zelišča

Pri zmanjševanju vnosa soli vam bodo seveda v veliko pomoč različna zelišča oziroma začimbe. Eksperimentirajte z rožmarinom, drobnjakom, peteršiljem, timijanom, baziliko, origanom ipd. Mnogokrat se za nadomeščanje soli še posebej priporoča posušena in mleta zelena. Če imate radi malce bolj pikantne okuse, pa lahko poskusite sol nadomestiti tudi z začimbami, kot je kajenski poper.

Limonin sok

Morda se vam bo zdela ta rešitev na prvi pogled precej nenavadna, a ko se nam zdi jed nekako pusta, ji pogosto primanjkuje malce kislosti, ne soli. Tako je lahko tudi limona krasna zamenjava za sol. Če vas ni strah eksperimentiranja, pa lahko poskusite tudi z drugimi citrusi, na primer s pomarančami ali grenivkami.

Kis

Podoben učinek kot limonin sok bo imel tudi kis. Poskrbel bo za rahlo kislost in s tem za boljši okus jedi. Še posebej dobro se znajde v enolončnicah in zelenjavnih omakah. Naredite si zalogo različnih kisov (jabolčni, vinski, balzamični, rižev kis ipd.) – tako boste lahko uporabljali različne vrste pri različnih jedeh.

Gobe

Morda eden najboljših nadomestkov za vse, ki se odvajate okusa soli, so gobe. Te pričarajo povsem unikaten okus, zaradi katerega postane tudi najbolj dolgočasna jed praktično v hipu pravi kulinarični presežek. Če imate pri roki malce svežih ali suhih gob, je to torej krasna »začimba«, zaradi katere boste precej manj pogrešali sol.

Alge

Še zadnji predlog, ki smo ga pripravili za vas, so alge. Namesto soli lahko uporabite različne vrste alg, na primer nori ali kelp. Tako bo imela jed tudi morski pridih. Alge je mogoče uporabljati pri pripravi različnih jedi, na primer testenin, rižot, juh, solat ipd.