Kako preprečiti gripo in prehlad?

Prehod v hladnejši del leta prinaša tudi prehladna obolenja. Da se boste letos izognili neprijetni gripi in prehladom, smo vam pripravili nekaj uporabnih nasvetov.

Naspite se

Raziskave kažejo, da je imunski sistem ljudi, ki premalo spijo, oslabljen. Še posebej pozimi je popolnoma normalno, če spite nekoliko več. V času, ko še ni bilo elektrike, so ljudje zaradi kratkega dneva odšli v posteljo prej in spali dlje (dokler se ni zdanilo). Če se le da, v posteljo čim večkrat odidite prej in si privoščite več krepčilnega spanca.

Prihaja čas prehladov in gripe

Poskrbite, da se boste vsak dan gibali vsaj pol ure

Redna telesna vadba vašemu telesu pomaga, da se v stresnih obdobjih lažje spopada z boleznijo. Po drugi strani pa tudi preveč telesne dejavnosti lahko škoduje vašemu zdravju, saj oslabi imunski sistem, zato uberite neko srednjo pot in poskusite biti vsak dan aktivni približno pol ure. Privoščite si vožnjo s kolesom, odidite na sprehod v gozd, postorite še zadnja vrtna opravila. Če se s športom ukvarjate bolj intenzivno, je zelo pomembno, da poskrbite za uravnoteženo prehrano, s katero boste telesu zagotovili vsa potrebna hranila.

Privoščite si hladno-vročo prho

Vaše telo ima svoj termostat, s katerim regulira svojo temperaturo. Zaradi preveč ogrevanih notranjih prostorov (naj bo doma ali na delovnem mestu) lahko ta notranji termostat postane nekoliko len in zato manj učinkovit. Če želite svoj notranji ogrevalni sistem ohraniti v dobrem delovanju, si zato večkrat privoščite vročo-hladno prho. Začnite s približno 5 sekundami hladne prhe in 30 sekundami vroče.

Sprostite se

Kadar ste zelo utrujeni, ste tudi veliko bolj dovzetni za različne bolezni. Ko smo pod stresom, se sprošča hormon kortizol, ki neposredno negativno vpliva na naš imunski sistem. Redno skrbite za svojo sprostitev – v pomoč so vam lahko joga, meditacija ali počasno in globoko dihanje.

PREBERITE TUDI:  Zeleni čaj za preprečevanje Alzheimerjeve bolezni: nova obetavna odkritja

Vroča prha

Ameriški slamnik za boljšo odpornost

Ameriški slamnik lahko skrajša trajanje prehlada, če ga le jemljemo od tistega dne, ko se pojavijo prvi simptomi.

Poskrbite za dobre bakterije v svojem telesu

Različna živila in prehranska dopolnila, ki vsebujejo koristne bakterije, nam pomagajo do zdravega prebavnega sistema in tako skrbijo za boljšo odpornost. Za večjo odpornost redno uživajte probiotične jogurte – če pa zaradi kakršnegakoli razloga ne uživate mlečnih izdelkov, pa poskusite miso juho ali kislo zelje.

Brazilski oreščki

Ti oreški so polnega okusa in vsebujejo veliko beljakovin, zdravih maščob in selena, minerala, ki je esencialen za dobro delovanje imunskega sistema, saj pomaga naše telo zaščiti pred virusi in okužbami. Tudi raziskava, opravljena na Univerzi v Južni Karolini, je pokazala, da so bili ljudje, ki jim je primanjkovalo selena, bolj dovzetni za različne okužbe.
Naše telo za nemoteno delovanje ne potrebuje velikih količin selena in s preveliko količino tega minerala lahko pravzaprav dosežete ravno nasproten učinek. Že z enim samim oreškom pokrijete dnevne potrebe po selenu. Čeprav so brazilski oreščki izvrstni, bodite pri njihovem uživanju zmerni.

Česen

Česen vsebuje alicin (ta mu daje značilen vonj), žveplovo spojino, ki, ko se razgradi, tvori močne antioksidante.
Po izsledkih raziskave iz leta 2001, objavljene v strokovni publikaciji Advances in Therapy, naj bi ljudje, ki so 12 tednov med novembrom in februarjem uživali česnov izvleček v obliki prehranskega dopolnila, zboleli v manjšem deležu kot pa tisti, ki so jemali placebo. Tisti, ki so jemali prehransko dopolnilo, a vseeno zboleli, pa so si potem veliko hitreje opomogli. Česen vsebuje največ antioksidantov takrat, če ga jemo surovega.

PREBERITE TUDI:  Kako hitro doma dozoreti banano in avokado?

Prehranska dopolnila za močnejši imunski sistem

Na naš imunski sistem vplivajo številni vitamini in minerali, med drugim vitamin B6, folna kislina, baker, cink in vitamin C. Preden posežete po različnih vitaminsko-mineralnih formulah pa morate najprej poskrbeti za raznoliko in uravnoteženo prehrano.

Povejte svoje mnenje - kometirajte