Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.
Šport & RekreacijaKakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

MORDA VAS ZANIMA

Ali vam pogosto zmanjka motivacije za vadbo? Rešitev je morda preprostejša, kot si predstavljate. Raziskovalci so namreč ugotovili, da je lahko pred treningom zelo koristen napitek z dodatkom kakava. O svojih ugotovitvah so poročali v študiji, objavljeni v reviji European Journal of Applied Physiology.

Boljša prekrvavitev, protivnetni učinki in preprečevanje oksidativnega stresa

- Oglas -

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev. Uživanje flavanolov spodbudi krvni obtok, posledično pa se izboljša prekrvavljenost različnih delov telesa, vključno z možgani. Tako ni presenetljivo, da je bila odkrita korelacija med povečanim vnosom flavanolov in zmanjšanim tveganjem za demenco oziroma različne kognitivne težave, ki so še posebej pogoste pri starostnikih. Izboljšana prekrvavitev seveda pomeni tudi boljšo oskrbo s kisikom, kar je med drugim zelo pomembno za naše mišice. Flavanoli so obenem znani po protivnetnem delovanju, poleg tega pa gre za močne antioksidante, torej snovi, ki nevtralizirajo negativne učinke prostih radikalov. Flavanoli in drugi antioksidanti »lovijo« proste radikale, s čimer zmanjšujejo nevarnost za oksidativni stres, ki lahko vodi do zelo resnih bolezni, vključno z rakavimi obolenji. Raziskovalci so na podlagi opisanih lastnosti flavanolov sklepali, da bi bil lahko povečan vnos teh snovi koristen tudi pred treningom oziroma napornejšo telesno aktivnostjo. Znano je namreč, da se takrat, ko je oskrba celic s kisikom upočasnjena, utrudimo nadpovprečno hitro. Utrujenost pa lahko vpliva na motivacijo za vadbo. Če ste bili med zadnjim treningom povsem izmučeni, se lahko pojavi odpor, posledično pa postaja vadba vse redkejša.

Flavanoli pred vadbo za boljši izkoristek kisika in prijetnejši trening

Raziskovalci so svoje hipoteze preizkusili s pomočjo eksperimenta, v katerem je sodelovalo 17 oseb. Šlo je za osebe srednjih let. Sodelujoči so bili razdeljeni v dve skupini. Prva skupina je pred treningom uživala 400 mg flavanolov, pridobljenih iz kakava, druga pa placebo. Eksperiment je trajal 7 dni. Enotedenska raziskava je zajemala več treningov, tako srednje kot visoko intenzivnih. Raziskovalci so med drugim preverjali izkoristek kisika med vadbo. Pri skupini, ki je prejemala flavanole, je bil izmerjen precej boljši izkoristek kisika, tako med srednje kot med visoko intenzivnimi treningi. Obenem pa so osebe, ki so bile del te skupine, v vadbi uživale precej bolj kot tisti, ki so bili razporejeni v kontrolno skupino, torej skupino, ki je prejemala placebo.

Preprosta sprememba, ki ji je vredno dati priložnost

Strokovnjaki, ki so pripravili študijo, se sicer zavedajo, da bodo potrebne dodatne raziskave z večjim številom sodelujočih. Toda ugotovitve, do katerih so se dokopali, so vsekakor zelo obetavne – še posebej za ljudi srednjih let. Kot se zdi, je mogoče s preprosto navado, torej z uživanjem kakava neposredno pred treningom, poskrbeti za to, da bo vadba manj naporna, kar prispeva k temu, da v treningu uživamo precej bolj, kot bi sicer.

Ali ima lahko podoben vpliv tudi čokolada?

Flavanole lahko sicer najdemo tudi v nekaterih drugih živilih oziroma napitkih, na primer v zelenem čaju, rdečem vinu in v robidah, vendar je koncentracija teh spojin še posebej visoka prav v kakavovih zrnih, ki so osnova za proizvodnjo kakava v prahu. Uživanje flavanolov ni koristno samo za spodbujanje prekrvavitve, ampak lahko med drugim pomaga tudi pri zniževanju krvnega tlaka, upočasnjevanju procesa staranja, zaščiti žil in zmanjševanju nevarnosti za krvne strdke. Pri tem je pomembno, da kakav uživate v čim bolj nepredelani obliki. Flavanole je mogoče najti tudi v čokoladi, vendar je delež teh spojin precej manjši kot pri presnem kakavu v prahu. Poleg tega pa čokolada običajno vsebuje precej sladkorja. Boljša izbira je torej kakav v prahu. Še ena možnost pa so prehranska dopolnila s flavanoli, saj lahko svojemu telesu tako zagotovite precej višji odmerek.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×