Iz Avstralije prihajajo razveseljujoče novice o drastičnem upadu porabe plastičnih vrečk, namenjenih enkratni uporabi. Poraba se je namreč zmanjšala za kar 80 odstotkov – in to v zgolj 3 mesecih. Preverite, kako jim je to uspelo …
Ključno vlogo je imela odločitev dveh največjih trgovskih verig v Avstraliji
Tisto, kar je bilo najpomembnejše za tako velik upad števila plastičnih vrečk, je bila odločitev dveh izmed največjih trgovskih verig v Avstraliji – Woolworthsa in Colesa. Prvi je kupcem nehal ponujati plastične vrečke 20. junija letos. Deset dni pozneje, torej 30. junija, pa so jim sledili še pri Colesu. Glede na nekatere ocene naj bi bili prav omenjeni verigi trgovin z živilskimi izdelki odgovorni za približno 3,2 milijarde plastičnih vrečk na leto. To torej pojasni, zakaj je odločitvama Woolworthsa in Colesa sledilo tolikšno zmanjšanje količine uporabljenih plastičnih vrečk v tako kratkem času.
Večina kupcev spremembo podprla, kmalu sledili tudi manjši trgovci
Seveda se pri Woolworthsu in Colesu za to spremembo niso odločili kar čez noč, ampak je odločitev posledica večletnih pritiskov okoljevarstvenikov – pa tudi številnih potrošnikov. Čeprav nekateri kupci niso bili najbolj navdušeni nad to spremembo, pa je večina odločitev toplo pozdravila. Prepoved prodaje plastičnih vrečk v dveh največjih avstralskih trgovskih verigah je k tej potezi spodbudila tudi manjše avstralske trgovce.
Prepričali so se namreč lahko, da tovrstna sprememba ne pomeni zmanjšanja prometa oziroma izgube strank, ampak kvečjemu nasprotno. Hkrati pa je Avstralija s tem seveda vzpostavila tudi model, ki ga ne bi bilo slabo posnemati tudi v mnogih drugih državah po svetu. Za občuten upad porabe plastičnih vrečk sicer pogosto niti ni nujno, da se njihova prodaja povsem prekine, ampak velikokrat zadostuje že to, da postanejo plačljive. A včasih je vendarle smiselno narediti še korak dlje – avstralska zgodba zelo nazorno priča o tem, da je to nedvomno korak v pravo smer.