Osebna rast7 vrst počitka, ki so nujne za dobro zdravje

7 vrst počitka, ki so nujne za dobro zdravje

MORDA VAS ZANIMA

Dr. Saundra Dalton-Smith je v knjigi Sacred Rest: Recover Your Life, Renew Your Energy, Restore Your Sanity predstavila teorijo, v skladu s katero naj bi ljudje za dobro psihofizično zdravje potrebovali sedem vrst počitka. Preverite, katere so te vrste, in razmislite, ali vam morda katere od njih (kronično) primanjkuje …

1. Fizični počitek

- Oglas -

Ko govorimo o počitku, običajno mislimo prav na fizični počitek. Sem lahko na primer štejemo spanje, dremež, ležanje in sedenje. Tovrstni počitek je pomemben za našo raven energije, pa tudi za obnovo tkiv, preprečevanje poškodb zaradi preobremenitve in optimalno delovanje imunskega sistema. Če ste nenehno utrujeni in če so vaše mišice pogosto zelo napete, je to najverjetneje znak, da vam primanjkuje fizičnega počitka.

2. Umski počitek

Na to, da potrebujete več umskega počitka, opozarjajo »podivjane misli«. Če stalno razmišljate o določenih problemih, pri čemer postajate vse bolj anksiozni, in če se težko zberete, je čas, da naredite korak nazaj. Pogosto se rešitev pojavi prav takrat, ko težavo začasno odmislimo. To je smiselno upoštevati tako pri delu kot v zasebnem življenju. Stvari, ki vas mučijo, lahko na primer zapišete. Ta preprosta metoda lahko sprosti ogromno prostora v vaši glavi.

3. Socialni počitek

Pomembno je, da najdete pravo razmerje med druženjem in časom zase. Če se na vabila običajno odzovete zato, ker si ne želite nakopati zamer, druženja pa so nato za vas mučna, je vsekakor priporočljivo, da si privoščite malce socialnega počitka. Čas, preživet v lastni družbi, vam bo pomagal ugotoviti, kateri so tisti ljudje, s katerimi želite preživljati prosti čas, in katere odnose v resnici ohranjate pri življenju samo zaradi občutka dolžnosti/krivde.

4. Duhovni počitek

Duhovni počitek se nanaša na čas, namenjen razmisleku o tem, kaj je tisto, kar osmišlja vaše življenje. Pri tem ne gre nujno za metafizični smisel, ampak je lahko odgovor tudi povsem individualen. Če boste osvestili, katere so tiste vrednote, ki so za vas najpomembnejše, boste svoje življenje precej lažje približali tem idealom – posledično pa se zjutraj ne boste več spraševali, zakaj sploh vstati iz postelje, saj bo imelo vaše življenje jasen smisel.

5. Kreativni počitek

- Oglas -

Tu gre za aktivno obliko počitka oziroma za različne oblike igrivega ustvarjanja. Kot odrasli pogosto pozabimo, kako blagodejno je lahko ustvarjanje. Aktivnosti, kot so slikanje, pisanje in igranje inštrumenta, napolnijo vaše baterije, kreativno energijo pa lahko nato uporabite tudi na drugih področjih. Za tovrstni počitek ne potrebujete posebnega talenta ali znanja. Bistven namreč ni končni rezultat, ampak proces.

6. Senzorni počitek

Ali ste nenehno obdani z različnimi dražljaji? Nimate praktično nikoli priložnosti za to, da bi uživali v tišini brez motečih zvokov, intenzivne svetlobe ipd.? Potem je vsekakor smiselno, da poskušate ustvariti pogoje za to, da si boste lahko vsak dan privoščili vsaj nekaj minut senzornega počitka. Preobremenjenost čutov vodi do izčrpanosti, tesnobe in sorodnih težav.

7. Čustveni počitek

Za človekovo psihofizično zdravje so lahko nevarna tudi zelo intenzivna čustva. Če ste zelo empatična oseba, vas lahko poleg lastnega izčrpava tudi tuje čustvovanje. Osebe, ki si ne privoščijo dovolj čustvenega počitka, postanejo pogosto razdražljive. Če dosežete točko vrelišča, pa lahko postanete celo povsem otopeli. Možne so različne oblike čustvenega počitka. Zelo intenzivna čustva lahko poskušate predelati s pomočjo pisanja dnevnika ali s pomočjo psihoterapije. Če vas pretirano obremenjujejo tuje čustvene težave, pa je ena od možnosti tudi to, da prosite za malce prostora. Pri tem imejte v mislih, da boste težko pomagali drugim, če boste povsem izžeti. Tako boste lažje obvladali morebitne občutke krivde.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×