Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehrana5 razlogov, da svoji prehrani dodate kakav

5 razlogov, da svoji prehrani dodate kakav

MORDA VAS ZANIMA

Kakav je kot superživilo poznan že tisočletja. Domorodci v Amazoniji ga uporabljajo že od nekdaj, saj je prava energijska bomba – povečuje vitalnost, poživlja in vsebuje ogromno antioksidantov. Preverite 5 razlogov, zakaj bi morali v prehrano vključiti več kakava.

- Oglas -

kakav za zdravje

Antioksidanti

Antioksidanti so nujni za izboljšanje delovanja imunskega sistema, zmanjšujejo stres, pripravijo telo na napore in zmanjšujejo tveganje za nastanek raka ter bolezni srca in ožilja. Pomembno vplivajo na mladosten videz brez gub, razstrupljajo jetra in kri ter zmanjšujejo krvnega sladkorja in holesterola. V kakavu je dvakrat več antioksidantov kot v rdečem vinu, trikrat več kot v zelenem čaju in precej več kot v česnu ali gozdnih sadežih.

Zaščita srca in ožilja

Srčno-žilne bolezni ostajajo ubijalec številka ena na svetu. V zadnjih letih je bilo opravljenih veliko študij, ki so pokazale, da ima kakav pozitiven vpliv na srce in ožilje. Nekatere študije so pokazale, da kakav zmanjšuje tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni za kar 77 odstotkov. Kakav ima namreč visoko vsebnost flavonoidov, predvsem epikatehina, ki izboljšuje sproščanje krvnih žil in s tem ugodno vpliva na srce in ožilje. Za zdravo srce si zato pogosteje privoščite skodelico toplega kakava, nesladkan kakav v prahu lahko dodate tudi svojemu najljubšemu smoothiju ali mešanici začimb. Odlično se poda tudi sadju in celo kozjemu siru. S kakavovimi jedrci lahko posipate tudi solato.

Zdravje možganov in dobro počutje

Če v svojo prehrano vključite več kakava, se bo to pozitivno poznalo na vašem kognitivnem zdravju. Kakav med drugim povečuje koncentracijo in zmožnost pomnjenja. V kakavu najdemo dopamin in triptofan, ki spodbujata občutke zadovoljstva in sreče. Kakav vsebuje tudi majhne količine nevrotransmiterja anandamida, ki lahko spreminja raven dopamina v možganih. Zaradi anadamida se počutimo bolj sproščene in umirjene. Ta učinkovina v kombinaciji z endorfinom in dopaminom ustvarja občutke vznesenosti, sreče in vzburjenja, zato kakav velja tudi za afrodiziak. Kakav vsebuje tudi teobromin, ki deluje kot stimulant in diuretik.

Bogastvo mineralov

- Oglas -

Kakav je vir železa, ki je eden najpomembnejših mineralov, brez katerega naše telo ne more delovati. Železo med drugim nevtralizira strupe, gradi kosti in skrbi, da ostanejo trdne ter zmanjšuje občutljivost na bolečino. V kakavu je tudi cink, ki pozitivno vpliva na imunski sistem, jetra, trebušno slinavko in kožo. Poleg tega v kakavu najdemo tudi veliko kalija, kalcija, beljakovin in drugih za zdravje pomembnih snovi.

Ogromno vlaknin

Ena večjih prehranskih prednosti kakava je, da vsebuje ogromno vlaknin, ki so nujne za nastanek novih encimov. Ko kupujete temno čokolado, izberite tisto s kar najvišjo vsebnostjo kakava. Pozorni morate biti tudi na način obdelave kakava. Izbirajte kakav in njegove izdelke, ki so narejeni s postopkom hladnega stiskanja: toplota ne preseže 40 stopinj Celzija, pri tem pa se lahko ohrani hranilna vrednost kakava (antioksidanti, flavonoidi, minerali, teobromin …).

Poznamo pravi kakav in kakav v prahu – kakšna je razlika med njima? Pravi ali presni kakav (ang. cacao) je surov, kakav v prahu (ang. cocoa) pa obdelan – zmeljejo ga v pasto, ki ji odstranijo maščobo, preostanek pa ponovno zmeljejo v fin prah. Ker je v pravem kakavu več kakavove maščobe, je zato tudi bolj grenkega okusa.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×