fbpx
Domov Osebna rast 5 nasvetov za lažje obvladovanje jeze

5 nasvetov za lažje obvladovanje jeze

Občutki jeze so popolnoma naravni. Gre za nekaj, s čimer se vsaj občasno srečujemo vsi. Vendar pa imajo nekateri ljudje zelo hude težave z obvladovanjem jeze, kar lahko vodi v zelo agresivne, nemalokrat pa tudi samodestruktivne odzive. Seveda pa lahko vse to privede tudi do mnogih težav z zdravjem, na primer do kronično povišanega krvnega tlaka. Če ugotavljate, da tudi sami nimate najboljšega nadzora nad svojo jezo, vam ponujamo nekaj koristnih napotkov, s pomočjo katerih boste lažje obvladovali to čustvo.

Pomagajte si z vizualizacijo

- Oglas -

Vizualizacija je tehnika, s pomočjo katere se v mislih prestavimo v pomirjajoče okolje, ki v nas vzbuja prijetne občutke. To nam omogoča, da vsaj za nekaj časa pozabimo na realne okoliščine, v katerih smo se znašli. Pomembno je, da redno vadite, saj se boste lahko le tako v kriznih trenutkih »prestavili« v okolje, ki vam bo pomagalo pri tem, da se vaša jeza poleže. Zamislite si torej svojo sanjsko pokrajino, do najmanjše podrobnosti. Kaj vidite, kaj slišite, kaj vonjate? Bolj ko se boste vživeli, bolj pomirjajoč učinek bo imela vizualizacija na vas.

Obvladajte jezo z mantro

Ponavljajte pomirjajočo mantro

Podoben vpliv kot vizualizacija ima lahko tudi ponavljanje vnaprej izbrane mantre. Pri tem je mišljena mantra v zelo širokem pomenu te besede. Tako ni nujno, da gre za besede z globljim pomenom. Izberete lahko preprost stavek, kot je na primer: »Vse bo v redu.« Ko opazite, da jeza v vas vse bolj narašča, začnite s ponavljanjem izbrane mantre, dokler se ne umirite. Če je mogoče, mantro ponavljajte na glas, seveda pa ima lahko podoben učinek tudi ponavljanje v mislih.

Izrazite svoje frustracije z besedami

Za težavami z obvladovanjem jeze se pogosto skrivajo nerazrešene frustracije oziroma občutki, ki jih nenehno potlačujete, namesto da bi jih ubesedili. Četudi vaši izbruhi na prvi pogled niso povezani s tistim, kar vas zares muči, pa bo malce brskanja po sebi najverjetneje razkrilo, da je v resnici marsikaj povezano prav s temi potlačenimi čustvi. Obvladovanje jeze postane tako mnogo bolj preprosto, če se lotite predelave teh težav. Pogosto najbolj pomaga to, da tisto, kar doživljate, izrazite z besedami. Pogovor – z osebo, ki ji zaupate, ali s strokovnjakom – sicer ne pomeni nujno takojšnje rešitve, a na dolgi rok je to pogosto edina zanesljiva pot do tega, da dobite nadzor nad jezo.

Kako obvladati jezo

Izkoristite moč humorja

- Oglas -

V še tako resni situaciji je pogosto mogoče najti vsaj kanček komičnosti. To spoznanje je lahko zelo koristno tudi za tiste, ki imate hude težave pri krotenju jeze. Če boste poskušali na situacije, ki bi vas sicer močno razjezile, pogledati z malce humorja, kot zunanji opazovalec, boste zagotovo ugotovili, da vse skupaj ni tako strašno, kot se vam je zdelo sprva.

Spravite svoje telo v pogon

»Stanje v kotu«, dokler se ne pomirite, ni najbolj koristna tehnika za obvladovanje jeze. Med mirovanjem se občutki jeze pogosto le še kopičijo. Presežek negativne energije, ki se je nakopičila v vas, je tako najbolje sprostiti na povsem telesni ravni. Ne nazadnje jeza pogosto povzroči, da postane telo zelo zakrčeno, zato je nujno, da prekinete to povezavo med čustvi in telesnim odzivom. Preden v jezi naredite ali rečete nekaj, kar bi kasneje najverjetneje obžalovali, je zato pametno, da naredite vsaj nekaj počepov ali pa da se morda odpravite na krajši sprehod. Če jeza v vašem primeru ni nekaj, kar se pojavi zgolj občasno, ampak se spopadate s koničnimi občutki jeze, pa je seveda za vas še posebej pomembno, da skrbite za redno telesno aktivnost. 

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×