Zgodnja večerja lahko zmanjša tveganje za raka

Ali imate navado, da večinoma jeste šele tik pred odhodom v posteljo? Se morda celo zbujate sredi noči in se odpravite v kuhinjo, kjer si privoščite prigrizek? Pred kratkim izvedena raziskava, ki je bila objavljena v reviji International Journal of Cancer, je razkrila, da lahko s tem močno povečamo tveganje za raka, še posebej pa za raka dojk in prostate.

Zgodnja večerja

Dobro je, da večerjamo vsaj dve uri pred odhodom v posteljo

Že dolgo je znano, da imajo naše prehranjevalne navade velik vpliv na tveganje za različne vrste raka. Vendar pa smo se pri tem večinoma osredotočali predvsem na vrsto in količino obrokov. V zadnjem času pa se vse bolj poudarja, da je zelo pomemben tudi čas prehranjevanja. V omenjeni raziskavi je sodelovalo 1826 ljudi z rakom dojk ali proste, hkrati pa tudi 2193 zdravih posameznikov. Sodelujoči so morali odgovarjati na vprašanja glede svojih večernih in nočnih prehranjevalnih navad. Na podlagi analize zbranih podatkov so raziskovalci ugotovili, da lahko večerja pred 21. uro oziroma vsaj dve uri pred spanjem zmanjša verjetnost za raka prostate za kar 26 odstotkov. Zgodnja večerja pa zmanjšuje tudi verjetnost za raka dojk pri ženskah, in sicer za 16 odstotkov.

Pretirano aktiven prebavni sistem med spanjem lahko uniči naš bioritem

Raziskovalci sicer še niso povsem prepričani, kaj je tisto, kar vpliva na tako močno povezavo med časom večerje in verjetnostjo za raka. Vendar menijo, da bi bilo to lahko povezano z našim bioritmom, ki med drugim vpliva na hormonsko ravnovesje v našem telesu, na metabolizem in mnoge druge procese. Optimalen bioritem bi moral biti uravnan s sončnimi vzhodi in zahodi. Vendar pa je danes pri mnogih posameznikih bioritem porušen. Velik vpliv na to ima uporaba elektronskih naprav, ki oddajajo modro svetlobo, seveda pa tudi čas naših obrokov. Že v preteklosti so bile izvedene raziskave, ki so razkrile, da obstaja povečano tveganje za raka pri ljudeh, ki delajo v nočnih izmenah. Podobna težava pa se pojavi tudi zaradi prehranjevanja v zelo poznih urah. S tem namreč pretirano obremenimo svoj prebavni sistem, ki mora biti zelo aktiven tudi med spanjem, zato naš spanec, ki je eden izmed temeljev dobrega zdravja, ni najboljši.