Nova študija, objavljena v znanstveni reviji Helion, kaže, da glasbeno usposabljanje lahko poveča zmožnost osredotočanja.


Igranje kitare

Glasba nam pomaga, da se hitreje učimo

Prednosti glasbe za človeške možgane so številne. Nekatere študije so pokazale, da glasbeno usposabljanje izboljšuje pretok krvi v možganskih področjih, ki sodelujejo pri učenju jezika. Novejše raziskave so pokazale, da poslušanje glasbe lahko celo “motivira” možgane k učenju s spodbujanjem nevronskih mrež. Najnovejša študija raziskovalcev pod vodstvom dr. Paula Barazze iz Centra za napredne raziskave v izobraževanju na Univerzi v Čilu pa kaže, da lahko glasbeno usposabljanje vpliva tudi na povečano stopnjo pozornosti.

Test za pozornost je vključeval hitro menjajoče se slike

V svoji raziskavi Barraza in sodelavci pojasnjujejo, da je sistem pozornosti možganov sestavljen iz treh podsistemov, od katerih ima vsak svoj »anatomsko ločen nevronski sistem« – mreža za opozarjanje možganov nas pripravlja na »akcijo«, usmerjevalno omrežje nam pomaga razlikovati med pomembnimi in nepomembnimi senzoričnimi informacijami ter nam pomaga, da se osredotočimo, mreža za izvršno kontrolo pozornosti in procesiranja pa nam pomaga prezreti moteče informacije. Raziskovalci so prosili 18 poklicnih glasbenikov in 18 udeležencev, ki se ne ukvarjajo z glasbo, naj opravijo standardni test za pozornost. Glasbeniki so bili usposobljeni pianisti, ki so klavir igrali že vsaj 12 let. V testu so si udeleženci ogledali različne slike, ki so se na ekranu hitro zamenjale.

Igranje inštrumenta koncentracija

Pozornost se izboljšuje premo sorazmerno s številom let glasbenega usposabljanja

Skupina je merila reakcijsko vedenje udeležencev glede na hitrost odzivanja na spremembo slike, torej je daljši reakcijski čas pokazal manj učinkovito izvršno kontrolo pozornosti. V povprečju so usposobljeni glasbeniki za opozarjanje podsistema potrebovali 43,84 milisekund (ms), za usmerjevalni podsistem 43,70 ms in za izvršno mrežo 53,83 ms. Za primerjavo – tisti, ki se z glasbo niso ukvarjali, so dosegli 41,98 ms, 51,56 ms in 87,19 ms. Pomembna ugotovitev raziskave je ta, da se nadzor pozornosti izboljšuje premo sorazmerno s številom let glasbenega usposabljanja udeležencev. Barazza je dejal, da so se poklicni glasbeniki po njihovih ugotovitvah zmožni hitreje in bolj učinkovito osredotočiti na tiste najbolj pomembne naloge in izluščiti nepomembne motilce pozornosti. Vsako leto glasbenega usposabljanja prinaša tudi boljše rezultate.


Študija bo v pomoč hiperaktivnim otrokom in odraslim

Kaj ta študija pomeni za medicino in psihologijo? »Naše ugotovitve, da glasbeno usposabljanje poveča zmožnost koncentracije, bi lahko bile izredno uporabne v klinični medicini ali v izobraževanju. Poglejmo, na primer, takole – če bi tiste otroke, ki imajo težave s koncentracijo ali so hiperaktivni, vpisali v glasbeno šolo, bi lahko na takšen način izboljšali njihove kognitivne zmožnosti,« je razložil David Medina, eden izmed raziskovalcev.

Preberite tudi: Zdravljenje z glasbo – kako nam glasba pomaga do boljšega počutja?

VEČ VSEBIN: