Tveganje za raka dojk lahko zmanjšate kar svoji v kuhinji

    Za rakom dojk v Evropski uniji vsako leto umre 87.000 žensk, v Sloveniji se ta številka giblje okrog 400. Pomembno se je zavedati, da rak dojk ni izključno bolezen žensk, ampak sta med obolelimi tudi eden do dva odstotka moških. Leta 2008 je tako za rakom dojk tako pri nas zbolelo 1146 žensk in devet moških, od tega je za to vrsto raka tega leta umrlo 435 žensk in pet moških.

    Za to obliko raka lahko zboli vsakdo – gre za najusodnejšo obliko raka pri ženskah med 40. in 55. letom in zdi se ta bolezen dobiva prave epidemične razsežnosti. Čeprav se število obolelih za rakom na dojkah povečuje, pa se istočasno povečuje tudi delež tistih, ki raka premagajo.

    Razlog za to je zgodnejše odkrivanje raka. K odkrivanju manjših netipnih sprememb zagotovo veliko pripomore tudi organizirani presejalni program Dora. Zgodnje odkrivanje te bolezni je torej zelo pomembno, na zmanjšanje tveganja pa močno vplivamo tudi s primernim življenjskim slogom.

    Tveganje za razvoj raka dojk je mogoče zmanjšati tudi z ustrezno prehrano. Uživajte živila, ki zmanjšujejo tveganje za razvoj te bolezni ali vsaj upočasnjujejo rast rakavih celic.

    Zdrava prehrana

    Kako lahko s prehrano zmanjšamo tveganje za raka dojk?

    Sodobna prehrana  vsebuje veliko preveč živalskih maščob in premalo prehranskih vlaknin, zaradi česar se povečuje količina estrogena v krvi. Na pojav raka dojk vpliva tudi zgodnejši pojav prve menstruacije, izostanek menstruacije in prva nosečnost po 35. letu. Na raka dojk v določeni meri vpliva tudi dednost. Tudi terapija s sintetičnimi hormoni poveča tveganje za razvoj te vrste raka, prav tako pa dejavnik tveganja predstavlja tudi stres, ki mu ne pravimo zaman sodobni morilec.

    PREBERITE TUDI:  Mesec preprečevanja zasvojenosti: V Sloveniji začnejo kaditi večinoma otroci in najstniki

    Priporočamo vam, da uživate manj mastno hrano, ki vpliva na to, da se presežek estrogena izloči iz telesa. Tudi uživanje večje količine prehranskih vlaknin vpliva na hitrejše izločanje estrogena iz telesa.

    Prav tako je priporočljivo, da svojo prehrano obogatite z več fitoestrogeni. Poznamo štiri vrste fitoestrogenov, in sicer izoflavone, lignane, kumestane in laktonirezorcilne kisline. Fitoestrogeni skrbijo za stabilno raven estrogena v telesu, če je ta prenizka ali previsoka.

    Na seznam najboljših živil proti raku se uvrščajo laneno seme, zelje, korenček, česen, ingver, lečo, čičeriko, sojo, brokoli, kurkumo, zeleno, papriko, polnozrnata žita, basmati riž, slive, jagodičje, agrumi, oreščke, sezamova, sončnična in bučna semena, čebulo, zeleni čaj, probiotični jogurt, morske alge, gobe, maščobne kisline omega 3, temno čokolado in šipek.

    Uživajte veliko raznolikega sadja in zelenjave, ki naj bo lokalno in sezonsko. Če je le mogoče, izberite ekološko pridelana živila. Priporočamo vam, da omejite uživanje mesa, še posebej rdečega. Če že uživate meso, naj bo to preverjenega porekla in vzreje. Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije naj na teden ne bi zaužili več kot 500 gramov mesa.

    Prav tako je smiselno, da omejite uživanje mleka in mlečnih izdelkov. Tudi tu dajte prednost ekološko pridelanim izdelkom – tako se boste izognili uživanju rastnih hormonov in antibiotikov. Vaša prehrana naj vsebuje čim več prehranskih vlaknin, ki skrbijo za dobro prebavo in pospešujejo izločanje presežka estrogena.

    Uporabljajte oljčno olje, ki ravno tako pripomore k zmanjševanju tveganja za razvoj raka na dojkah. Prav tako omejite uživanje alkoholnih pijač. Poleg ustrezne prehrane je pomembno, da se naučite čim bolje soočati s stresom ter da si redno vzamete čas za stvari, ki jih radi počnete. Zelo pomembno je tudi, da vzdržujete zdravo telesno težo ter se redno gibate.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte