0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaSuhi januar: omejite vnos alkohola, preden vam začne povzročati težave

Suhi januar: omejite vnos alkohola, preden vam začne povzročati težave

MORDA VAS ZANIMA

Veselemu decembru, ko alkohol pogosto teče v potokih, sledi »suhi januar«. Gre za poskus enomesečne abstinence, ki je lahko zelo koristna za razstrupljanje telesa, predvsem pa za prekinitev nezdravih vzorcev, povezanih s pitjem. Začetek novega leta je kot nalašč za to, vendar raziskave kažejo, da si kar približno desetina tistih, ki se odločijo za suhi januar, prvi kozarec alkoholne pijače privošči že pred 3. januarjem. Zaobljube so torej eno, dejanska praksa pa pogosto nekaj povsem drugega. Namera tako ni dovolj, ampak morate imeti dober načrt, sicer boste težko dosegli svoj cilj.

- Oglas -

Če boste upoštevali spodnje nasvete, se boste precej lažje uprli skušnjavi. Nasveti pridejo v poštev, tudi če se odločite za »vlažni januar«, kar pomeni, da se alkoholu ne odpoveste povsem, vendar poskušate vnos karseda zmanjšati.

1. KORAK : Prepoznajte sprožilce

Vsaka navada je sestavljena iz treh elementov, in sicer iz sprožilca, rutine in nagrade. Sprožilci so specifične okoliščine, ki spodbudijo določeno dejanje, v tem primeru pitje – na primer specifični kraji, družba, čas ali dogodki. Poleg tega poznamo tudi t. i. notranje sprožilce. To so lahko različna čustvena stanja, na primer žalost, tesnoba ali stres. Če želite spremeniti svoje navade, povezane s pitjem, je za začetek pomembno, da prepoznate sprožilce, ki so pri vas najpogostejši povod za pitje. Tako boste vedeli, kdaj morate biti posebno previdni. Če na primer pogosto pijete zvečer po napornem dnevu, saj vas to sprosti, je pametno, da poskrbite, da doma ne boste imeli alkohola, saj bo skušnjava tako precej manjša. Če najpogosteje pijete v družbi, pa je pametno, da prijateljem predlagate, da se v januarju dobivate nekje, kjer ne bo možnosti za pitje. Če se na primer najpogosteje dobivate v lokalih, lahko za januar predlagate obisk kina, sprehode, skupno vadbo ipd.

2. KORAK: Poiščite nadomestne aktivnosti

Ta korak je bil deloma nakazan že pri prejšnji točki. Določenih sprožilcev ni mogoče preprosto odstraniti, na primer stresa, zato boste najverjetneje občasno začutili precej močno željo po alkoholu. Pomembno je, da se na to pripravite vnaprej in poiščete nadomestne aktivnosti. Tako boste začeli postopoma vzpostavljati novo, bolj zdravo rutino. Če začutite tesnobo, jo lahko poskusite ublažiti z meditacijo, telesno aktivnostjo, sestavljanjem sestavljanke in sorodnimi aktivnostmi, ki podobno kot alkohol učinkujejo pomirjajoče, le da ni nevarnosti za neprijetne »stranske učinke«.

- Oglas -

3. KORAK : Nagradite se

Za utrditev navade je zelo pomembna tudi nagrada. Pri tem ne gre nujno za materialne dobrine. Ko pijete, je nagrada na primer začasna razbremenitev ali občutek zadovoljstva. Tako je pomembno, da izberete nadomestne dejavnosti, v katerih boste uživali, saj se boste tako precej lažje uprli alkoholu. Seveda pa lahko po želji vključite tudi konkretne nagrade. Ko dosežete določen mejnik, na primer en teden brez alkohola, si lahko privoščite nekaj, v čemer resnično uživate.

4. KORAK: Pomagajte si z dnevnikom

Pisanje dnevnika je zelo koristno v najrazličnejših okoliščinah. Med drugim vam lahko pomaga tudi pri spreminjanju navad, povezanih z alkoholom. S pomočjo dnevnika boste lažje prepoznali tipične sprožilce, ki pri vas običajno spodbudijo uživanje alkohola. Ti sprožilci namreč pogosto niso zelo očitni. Poleg tega lahko prelitje misli in občutkov na papir pomaga ublažiti stres, zato gre za navado, ki je posebno koristna za vse, ki pogosto pijete takrat, ko ste pod stresom. Tako je lahko pisanje dnevnika pravzaprav ena od nadomestnih aktivnosti, ki vam pomagajo pri tem, da se lažje prebijete skozi suhi januar.

NAJNOVEJŠE