Ali lažnim novicam nasedajo samo starejši ljudje?

Prepričanje, da lažnim novicam nasedajo predvsem starejši ljudje, je zelo razširjeno. Ali gre pri tem za upravičeno stališče ali zgolj za predsodek?

Aktivno poslušanje – osnova uspešne komunikacije

Čeprav se vam morda zdi, da poslušate sogovornika, so standardi za aktivno poslušanje, ki je osnova uspešne komunikacije, precej visoki.

Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.
Zdravje & prehranaPrvi korak do boljšega spanca: vsak dan se zbujajte ob isti uri

Prvi korak do boljšega spanca: vsak dan se zbujajte ob isti uri

MORDA VAS ZANIMA

Ugotavljate, da bi bilo mogoče vaše spalne navade najbolje opisati z besedo kaos? Pri tem nikakor niste osamljeni. Mnogi ljudje se namreč dandanes soočajo s težavami s spanjem. Seveda pa to še ne pomeni, da ste povsem nemočni. Pri tem pa je vsekakor pomembno, da začnete na pravem koncu. Eden najpametnejših ukrepov za začetek naj bi bilo konstantno vstajanje ob isti uri. Zdi se, da gre za zelo majhno spremembo, vendar pa ima lahko izjemen vpliv na kakovost vašega spanja …

Stalni urnik zbujanja osnova urejenega bioritma

- Oglas -

Pri večini se urnik spanja med tednom in vikendom močno razlikuje. Prav to pa naj bi bil eden glavnih povodov za težave s spanjem. S tem namreč porušite svoj cirkadiani ritem oziroma bioritem, katerega osnova je prav stalno, ponavljajoče se izmenjevanje ciklov spanja in budnosti. Poleg tega, da vsak dan nastavite budilko na isto uro (cilj je sicer ta, da sčasoma sploh ne bi več potrebovali budilke), je priporočljivo tudi, da ste zjutraj vsaj približno 15 minut izpostavljeni sončni svetlobi.

Kadar ne gre drugače, na primer v zimskem času, si lahko pomagate tudi s posebnimi svetilkami, ki simulirajo naravno svetlobo. S tem boste namreč okrepili občutek budnosti.

Ukrep še posebej pomemben za tiste, ki imate pogosto težave s spanjem

Glavni namen stalnega zbujanja ob določeni uri, ne glede na to, ali gre za delovnik ali za vaš prosti dan, je, da čez dan enakomerno narašča želja po spancu – vse dokler ne pride čas za odhod v posteljo. To je seveda še posebej pomembno pri ljudeh, ki se soočajo z nespečnostjo. S tem imamo v mislih tiste, ki zvečer zelo težko zaspite, in vse, ki se ponoči velikokrat zbujate. Med dodatne pozitivne učinke sodi še to, da boste imeli zjutraj precej manj težav z vstajanjem in da lahko s tem močno zmanjšate svojo morebitno odvisnost od kofeina.

Ljudje, ki vedno vstanejo ob isti uri, imajo običajno tudi manj težav z razdražljivostjo, njihovo razpoloženje pa je v povprečju boljše. Pričakujete lahko tudi izboljšano koncentracijo in spomin. Med pozitivne »stranske učinke« stalnega urnika zbujanja pa sodi še okrepljen imunski sistem.

Za začetek postavite budilko tako, da je ne boste mogli doseči iz postelje

- Oglas -

Začetek seveda ne bo preprost. Ugotoviti boste namreč morali, katera je tista idealna ura za odhod v posteljo, če želite zjutraj vstati brez večjih težav. Tako vas čaka obdobje, ko bo potrebnega malce eksperimentiranja. Ne obupajte, saj vam bo z malce vztrajnosti zagotovo že kmalu uspelo vzpostaviti optimalen bioritem. Za začetek je tako pametno, da budilke ne postavite tik ob posteljo, ampak tako, da boste prisiljeni vstati, če jo boste želeli ugasniti. Tako skušnjava, da bi namesto zbujanja izbrali dremež, ne bo prevelika.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×