Kombinacije živil za boljšo absorpcijo hranil

    Ste že slišali za trofologijo? Gre za nauk o prehranjevanju, ki uči, da je za optimalno presnovo, prebavo  in absorpcijo hranil treba uživati hrano v točno določeni kombinaciji ali zaporedju.

    Po tem nutricionističnem nauku lahko kombiniranje napačnih živil izzove prebavne težave in slabo absorpcijo hranil. Trofologija uči, da ni zdravo kombinirati beljakovin in ogljikovih hidratov, saj so za njihovo presnovo potrebni različni encimi, kar lahko »zmede« telo. Sadje je treba jesti posebej in se izogibati mlečnim izdelkom. Tudi uživanje sladice takoj po obroku ni zdravo. Pravila trofologije so še nekoliko bolj kompleksna, vendar smo našteli bistvena. Predstavljamo vam nekaj kombinacij, ki po tem nauku zelo ugodno vplivajo na organizem.

    Kombinacije hranil

    Bananino mleko

    Kljub temu, da trofologija priporoča uživanje sadja samostojno, brez drugih živil, obstajajo nekatere izjeme. Sadje, ki bi ga mogli po trofologiji striktno uživati ločeno, so samo melone.

    Banane vsebujejo prebiotike, jogurt pa probiotike – zato je kombinacija obojega zelo ugodna za prebavni sistem. Da bi se izognili jogurtu iz kravjega mleka, uporabite sojin jogurt, jogurt iz kokosovega ali mandljevega mleka.

    Jagode in špinača

    Na prvi pogled je to zelo nenavadna kombinacija. Ko jo vzamemo pod drobnogled, pa ugotovimo, da je pravzaprav zelo zdrava. Jagode so polne vitamina C, špinača pa vsebuje ogromno železa. Vitamin C pomaga pri absorpciji železa. Vedno izbirajte jagode ekološke pridelave, saj v njih sicer najdemo veliko pesticidov.

    Jagodičevje in oves

    Jagodičevje telo oskrbuje z vlakninami, vitaminom C in veliko drugimi antioksidanti, medtem ko oves prinaša železo in B-vitamine – poleg vlaknin, ki spodbujajo sitost. Tudi v tem primeru vitamin C iz jagodičevja povečuje absorpcijo železa iz špinače, voda v jagodičevju pa pomaga telesu predelati vlaknine. Vsako jutro v ovseno kašo vmešajte nekaj malin ali borovnic, sladkajte s cimetom in imeli boste popoln zajtrk! Ovsena kaša dobro uravnava tudi nivo krvnega sladkorja.

    Limona in ohrovt

    Svež limonin sok se dobro poda zelenolistnati zelenjavi, saj pospešuje absorpcijo njenega železa. Limonin sok se odlično znajde v solati iz ohrovta, pa tudi v kombinaciji z beluši (njen sok vanje iztisnite takoj pred ali po kuhanju). Sok citrusov lahko uporabite tudi v zelenih smoothijih – pomagal vam bo pospešiti prebavo. Limono lahko kombinirate z različno zelenolistnato zelenjavo.

    Adzuki fižol in maline

    Adzuki fižol se tradicionalno uporablja v japonski kuhinji, a je naprodaj tudi v naših trgovinah. Če ga kombinirate z malinami, se zelo poveča absorpcija antioksidantov iz obeh.

    Riba in kurkuma

    Ta kombinacija ni samo okusna, temveč tudi zelo zdrava – pomaga namreč pri zaščiti telesa pred rakom. Kurkuma v kombinaciji z esencialnimi maščobnimi kislinami iz ribe lahko namreč preprečuje razmnoževanje rakastih celic in s tem zaustavi rast tumorjev. Pred pripravo rib zato vanje vtrite skrivno sestavino – kurkumo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte