Kako zmanjšati negativne vplive računalnika na naše zdravje

V sodobnem svetu je računalnik verjetno naš najpogostejši pripomoček. Nekatirm delo z računalnikom narekuje služba, drugi pred njim preživijo tudi veliko prostega časa. S problemom pretirane uporabe računalnikov in z njim povezanimi negativnimi vplivi na naše zdravje se ukvarjajo številni raziskovalci. Ti med drugim ugotavljajo porast številnih zdravstvenih problemov, povezanih z uporabo računalnika. Med njimi so težave s hrbtenico, vratom, ožiljem in očmi. Kaj lahko naredimo, da zmanjšamo negativne vplive uporabe računalnika na naše zdravje?

Računalnik

Primerna razdalja

Primerna oddaljenost od računalniškega zaslona je ključna za zdravje naših oči. Strokovnjaki svetujejo, da naj bo stol od računalniškega zaslona oddaljen toliko, da se s sredincem roke lahko čisto rahlo dotaknemo sredine zaslona. To je prava razdalja, s katere bi naj videli na zaslon brez premikanja glave.

Če nosimo očala ali druge pripomočke za korekcijo vida, je bolje, da namesto zmanjševanja razdalje povečamo črke na zaslonu. Izogibamo se tudi nagibanju vratu in glave nazaj ter raje prilagodimo položaj monitorja na primerno višino.

Poskrbimo tudi za kakovosten zaslon. Na tržišču je pestra izbira, najbolje pa se je odločiti za takega, ki je nastavljiv in ima visoko ločljivost.

Izredno pomembni so tudi stol, način sedenja in dobra drža. Sedimo naslonjeni nazaj, glava in vrat naj bosta vzravnana, celotna drža pa sproščena. Tipkovnica naj bo dosegljiva tako, da sta naši zapestji pri tipkanju poravnani. Roka naj bo čimbolj sproščena tudi pri delu z miško, ki naj ne bo predaleč, temveč oddaljena ravno toliko, da jo bomo dosegli brez naprezanja.

Udobje prostora

Vse pripomočke, ki jih pri delu z računalnikom uporabljate, imejte na dosegu roke. To velja tako za tipkovnico in miško, kot tudi za telefon ali kakšne druge stalne potrebščine.

Pozorni bodite tudi na primerno osvetlitev oziroma na to, kakšen je vir svetlobe in od kod ta prihaja. Neprimerna osvetlitev namreč vpliva ne le na naše počutje, temveč lahko povzroča tudi glavobole in težave z očmi. Računalniški zaslon zato po priporočilih naj ne bi bil obrnjen proti oknu, temveč stran oziroma vzporedno z njim.

Za dobro počutje pri delu z računalnikom je zelo pomembno tudi prezračevanje prostora. Večkrat dnevno tako za kratek čas odprite okna, da omogočite neposredno izmenjavo zraku v prostoru. Računalnik s svojim delovanjem namreč v prostor oddaja topel in nečist zrak, ki ga je potrebno redno izboljševati. Prostor z računalnikom lahko popestrite tudi s sobnimi rastilnami, ki bodo poskrbele za še dodatno čiščenje zraka.

Počitki so nujni

Pri vsakodnevnem delu z računalnikom je za naše zdravje ključno, da si privoščimo občasne počitke. Da poskrbimo za svoje oči, je primerno, da vsakih 20 minut odmaknemo pogled stran od zaslona in se za kakšno minuto ali dve zazremo v oddaljeno točko.

Vmesne počitke izkoristimo tudi za sproščanje telesa. Pretegnimo in pregnetimo prste, raztegnimo ramena in vrat, vstanimo in stresimo noge.

Vsakih 30 do 60 minut si vzemimo čas za konkretnejši počitek. Takrat vstanimo za več minut, se sprehodimo, raztegnimo roke in noge. Tako bomo aktivirali različne mišiče skupine, se bolje počutili in zmanjšali tveganja na naše zdravje.

Kliknite na ← → za premikanje