Magnezij je nedvomno eden najpomembnejših mineralov za naše zdravje in dobro počutje. Sodeluje pri številnih procesih v telesu. Med drugim ima zelo pomembno vlogo pri delovanju naših mišic in živčnega sistema. Vendar pa raziskave kažejo, da številnim ljudem primanjkuje magnezija.

V povprečju naj bi bila priporočljiv dnevni vnos tega minerala približno 2000 miligramov, vendar pa se mnogi niti ne približajo tej številki. Kako se torej lotiti te težave in zagotoviti, da bo imelo vaše telo vedno na voljo dovolj magnezija?

Hrana bogata z magnezijem

Preverite tudi: Tipični simptomi pomanjkanja magnezija

Uživanje hrane, bogate z magnezijem

Osnovni ukrep je seveda vedno ta, da pogledamo svojo prehrano. Koliko živil, ki veljajo za dobre vire magnezija, v povprečju zaužijete na dan? V to skupino na primer sodi zelenolistna zelenjava (še posebej špinača in blitva), mandlji, fižol, banane, bučna semena, presni kakav in avokado. Predvsem pri hujših oblikah pomanjkanja sicer zgolj prehrana pogosto ne zadostuje, zato jo je smiselno kombinirati še z nekaterimi drugimi metodami za povečevanje količine magnezija v telesu. Pomembno je sicer, da posegate predvsem po ekološko pridelanih živilih, saj lahko pesticidi med drugim močno osiromašijo hranilno sestavo rastlin.

Kakovostna prehranska dopolnila

Pri izbiranju prehranskih dopolnil z magnezijem morate biti previdni. Izogibajte se takšnim, ki vsebujejo veliko drugih dodatkov, na primer sladil ipd. Vedno seveda natnačno preverite višino odmerka. Nekateri odsvetujejo tudi uživanje magnezija v obliki magnezijevega oksida. Iz njega se namreč v telesu tvori magnezijev hidroksid, ki lahko poškoduje črevesno steno. Hkrati pa je absorpcija magnezija pri tej obliki zelo slaba.

Poskrbite za izboljšano absorpcijo magnezija

Ni pomembno zgolj to, kaj jeste, ampak tudi to, česa ne. Določena živila in pijače lahko namreč zavrejo absorpcijo magnezija. Še posebej problematična so procesirana živila in beli sladkor. Pazite tudi na to, da ne boste pretiravali z alkoholom, soljo in kofeinom. Včasih pa lahko absorpcijo magnezija oteži tudi gluten. Še eden izmed dejavnikov, ki lahko prispevajo k prenizkim količinam magnezija v telesu, pa je pogost stres. Tako poskrbite tudi za čim več sproščanja in se karseda izogibajte zelo stresnim situacijam.

Pomagajte si z magnezijevim oljem

Zelo dobra metoda za zagotavljanje zadostnih količin magnezija v telesu je med drugim tudi magnezijevo olje. Namenjeno je zunanji uporabi, kar pomeni, da se bo magnezij tako absorbiral skozi kožo. Tistim, ki imate težave s spanjem, se še posebej priporoča uporaba magnezijevega olja tik pred odhodom v posteljo, saj gre za mineral, ki je zelo pomemben za preprečevanje nespečnosti.

Pazite tudi na druge vitamine in minerale

Za optimalno absorpcijo in delovanje magnezija so določene hranilne snovi še posebej pomembne. Sem sodijo predvsem vitamini D3, B1, B6 in E ter mineral selen. Pazite torej tudi na to, da bo imelo vaše telo na razpolago tudi dovolj omenjenih hranilnih snovi.