Ali pojeste dovolj beljakovin?

    Vseskozi nas opozarjajo, da moramo pojesti dovolj sadja in zelenjave, mnogo ljudi pa zaužije premalo drugih skupin živil, ki so prav tako pomembna za delovanje telesa.

    Beljakovine

    Ne pozabite na hrano, ki je bogata s proteini

    Pogostokrat pozabimo na vnos beljakovin. Telo nam lahko to začne kmalu sporočati. Priporočena dnevna količina beljakovin je sicer med 46 do 56 g, a če ne jeste prave hrane, jih lahko kaj hitro zaužijete premalo. S starostjo se potreba po beljakovinah nekoliko zniža, vendar ne bistveno.

    Naše telo samo proizvaja beljakovine, ki jih potrebuje, vendar moramo gradnike teh beljakovin vnesti s hrano. S proteini bogata hrana je skoraj vsa hrana živalskega izvora – mleko, sir, jogurt, jajca, meso. Beljakovine vsebujejo tudi stročnice in oreščki – fižol, leča, čičerika, grah, arašidi, lešniki … Bodite pozorni na naslednje znake, ki vam lahko nakazujejo, da jeste premalo beljakovin.

    Hrepenite po sladkarijah in ste vedno lačni

    Beljakovine pomagajo uravnavati normalen nivo krvnega sladkorja čez dan. Hrepenenje po sladkem in pogosta lahkota pa sta lahko znak nihanja ravni krvnega sladkorja. Zaradi nihanja krvnega sladkorja se lahko počutite razdraženo ali raztreseno. Premislite, kdaj ste nazadnje pojedli kaj beljakovinskega.

    Vaše mišice so šibke

    Če vam težavo predstavlja že nošenje vrečke iz avta do hladilnika, je to lahko znak, da v vaši prehrani primanjkuje beljakovin. Če namreč ne pojeste dovolj beljakovin, bo telo začelo porabljati svoje beljakovine iz mišic.

    Izpadajo vam lasje

    Beljakovine imajo veliko vlogo pri rasti las in pripomorejo, da so vaši lasje močni. Če se vam zdi, da vam izpada več las kot običajno, je razlog lahko prehrana s premalo beljakovinami.

    Nenavadna utrujenost

    Če ste utrujeni ob času, ko nikoli niste bili, na primer sredi popoldneva ali večera, preverite, če je vaš jedilnik vseboval proteine.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte