Ajdova kaša z gobami, jabolki in orehi

    Ajda vsebuje veliko beljakovin, poleg tega je bogat vir B vitaminov. V njej najdemo veliko mineralnih snovi, npr. cinka, bakra, magnezija in selena, poleg tega vsebuje tudi flavonoide, ki so naravni antioksidanti in delujejo protibakterijsko. Tudi gobe vsebujejo veliko beljakovin, poleg tega imajo zelo malo kalorij. V gobah se nahajajo še cink, železo, vlaknine in esencialne aminokisline, vitamine in minerale in veljajo za naravne probiotike. Jabolka so zakladnica vitaminov, vlaknin in antioksidantov. Največkrat jemo sveža, vendar pa lahko kuhana ali pečena zelo obogatijo našo kuhinjo. Ne uporabljajo se namreč samo pri sladicah, lahko jih damo tudi v solate in slane jedi. Orehi vsebujejo polinenasičene maščobne kisline, od tega pretežno linolno in alfa-linolensko kislino. V njih se nahaja tudi veliko vlaknin in imajo antioksidativne lastnosti.

    Ajdova kaša z jabolki in orehi

    Potrebujemo:

    • 250 g ajdove kaše,
    • 300 g poljubnih gob (jurčki, lisičke, šitake, šampinjoni),
    • eno rdečo čebulo,
    • eno jabolko,
    • 50 g orehov,
    • 2 žlici oljčnega olja,
    • žlica kokosove maščobe,
    • strok česna,
    • šopek peteršilja,
    • sol po okusu.

    Ajdovo kašo skuhamo in pustimo, da se ohladi. Čebulo narežemo na tanke lističe in pražimo na oljčnem olju 5 minut, da porumeni. Dodamo strt česen in narezane gobe in popramo in solimo, da spustijo vodo. Pražimo približno 15 minut, občasno premešamo. Medtem ko se gobe pražijo, orehe zdrobimo na manjše koščke, jabolko pa izkoščičimo in narežemo na krhlje. Segrejemo kokosovo maščobo in jabolčne krhlje popečemo iz obeh strani do zlatorjave barve. Ko so gobe skuhane, dodamo ajdovo kašo in nasekljan peteršilj, dobro premešamo in pražimo še kakšno minuto ali dve. Po potrebi jed še dosolimo. Ajdovo kašo damo na krožnik, jo obložimo s pečenimi jabolčnimi krhlji in potresemo z orehi. Zraven se prileže zelje v solati.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte