Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.
Zdravje & prehrana5 z magnezijem bogatih živil, ki poskrbijo za boljši spanec

5 z magnezijem bogatih živil, ki poskrbijo za boljši spanec

MORDA VAS ZANIMA

Kakovosten spanec je ena od osnov dobrega zdravja in počutja. Na žalost pa so težave s spanjem izjemno pogoste. Včasih so povezane s precej kompleksnimi vzroki, v določenih primerih pa je lahko razlog zanje precej banalen. Eden od razlogov, zakaj zvečer težko zaspite, so lahko na primer neustrezne prehranjevalne navade pred odhodom v posteljo. Opozorila, da ni dobro, da so naši večerni obroki preobilni, so zelo pogosta.

- Oglas -

Pretirano kalorični obroki nas lahko namreč obtežijo in povzročijo precej prebavnih težav, ki ovirajo dober spanec. Vendar pa to seveda še ne pomeni, da je dobro, da odhajate spat lačni. Tudi to ima lahko namreč negativen vpliv na vaš spanec. Pomembno je torej, da najdete zlato sredino. Za večino so idealni manjši prigrizki pred spanjem, ki preprečijo čezmerno sproščanje kortizola. Ko naše telo porabi vse vire energije, se namreč začne pospešeno sproščanje omenjenega stresnega hormona, kar lahko seveda povzroči nemalo težav s spanjem. Še posebej priporočljivo je, da si pred spanjem privoščite prigrizek, ki vsebuje živila, bogata z magnezijem …

1. Mandlji

Znano je, da imajo lahko pretirano mastni obroki negativen vpliv na naš spanec, vendar velja to predvsem za obroke, ki vsebujejo nezdrave, močno procesirane maščobe. Če boste posegli po polnovrednih virih zdravih maščob, bo učinek povsem drugačen. Zelo dobra izbira za prigrizek pred spanjem so na primer mandlji, med drugim tudi zaradi dejstva, da vsebujejo precej magnezija – minerala, ki je izjemno pomemben za naš živčni in mišični sistem. Magnezij lahko tako pomaga pri umiritvi in sprostitvi mišic, posledično pa pri tem, da lažje zaspite. Precejšnje količine magnezija pa lahko najdemo tudi v nekaterih drugih vrstah oreščkov. Dober vir so na primer tudi brazilski oreščki.

2. Bučna semena

Podobno kot za mandlje in brazilske oreščke velja tudi za bučna semena: čeprav vsebujejo kar precej maščob, gre za odličen večerni prigrizek, ki prispeva k boljšemu spanju. Ena porcij bučnih semen vsebuje kar približno 168 mikrogramov magnezija. Če pred televizorjem običajno grizljate čips in podobne slane prigrizke, so bučna semena vsekakor precej boljša izbira.

3. Banane

Pogoste lahko slišimo, da sadje pred spanjem ni najbolj priporočljivo. To, ali je smiselno upoštevati omenjeni napotek ali ne, je odvisno predvsem od občutljivosti vašega želodca. Toda tudi če vam uživanje drugega sadja v večernih urah povzroča težave, banane najverjetneje nimajo podobnega učinka. Tako si jih lahko praviloma brez težav privoščite pred spanjem. Še več: banane so pravzaprav odlična izbira za večerni prigrizek, saj poleg magnezija vsebujejo tudi precej kalija, ki prav tako učinkuje zelo pomirjajoče.

4. Temna čokolada

- Oglas -

Precejšnje količine magnezija lahko najdemo tudi v presnem kakavu. To je eden od razlogov, zakaj čokolada ni nujno nezdrava pregreha, ampak je lahko celo koristna. Seveda velja to izključno za temno čokolado, ki vsebuje malo ali nič sladkorja in čim višji delež kakava. Obenem pa je pomembno, da pri količini ne pretiravate: košček ali dva bosta povsem dovolj.

5. Čičerika

Zelo dober vir magnezija pa je tudi čičerika, ki si jo lahko pred spanjem privoščite v različnih oblikah. Ena od možnosti je humus, v katerega lahko pomakate na koščke narezano zelenjavo. Kuhano čičeriko lahko tudi začinite po okusu in jo popečete v pečici. Tako boste dobili okusen, zdrav in prijetno hrustljav prigrizek, bogat z magnezijem in drugimi koristnimi hranili. Še ena možnost pa je na primer krožnik zelenjavne enolončnice z dodatkom čičerike.

Preberite tudi: Magnezij – mineral za zdravje in dobro počutje

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×