DomovZdravje & prehrana5 hitrih metod za bolj zdrave možgane

5 hitrih metod za bolj zdrave možgane

Zdravje možganov je nekaj, o čemer moramo začeti razmišljati karseda zgodaj. Če boste začeli za svoje možgane skrbeti šele takrat, ko vam bodo že grozile diagnoze, kot je Alzheimerjeva bolezen, bo najverjetneje prepozno. Skrb za zdrave možgane bi morala biti del vašega vsakdana, kar vključuje najrazličnejše vidike – spanje, prehrano, gibanje, odpoved nezdravim razvadam, izogibanje stresu itn. Naložba v zdravje možganov je naložba v zdravo, aktivno starost, pri čemer šteje vsak »kovanček«, ki ga vržete v hranilnik. Za zaščito možganov so lahko namreč zelo koristne tudi določene navade oziroma tehnike, ki zahtevajo zelo malo časa in napora …

1. Vzemite si nekaj minut za pisanje s svojo »sekundarno« roko

- Oglas -

Ljudje, ki jim je praktično vseeno, ali pri pisanju in prehranjevanju uporabljalo levo ali desno roko, so izjemno redki. Za večino velja, da tovrstne naloge precej lažje izvajamo z eno roko, uporaba druge pa nam predstavlja precejšen izziv. Vendar so seveda prav izzivi tisto, kar imajo naši možgani zelo radi. Sprememba običajne rutine je tisto, kar preprečuje možganom, da bi se pretirano polenili. Tako so lahko zelo koristne vaje, kot je občasno pisanje z nedominantno roko. To bo prebudilo vaše možgane in poskrbelo za krepitev določenih nevronskih povezav, za povrh pa je lahko zelo koristno tudi za t. i. nevrogenezo, torej za nastajanje novih nevronov oziroma živčnih celic.

2. Vsak dan razširite svoje besedišče z novo besedo

Razgiban besednjak – razgibani možgani. Zelo koristna metoda za bolj zdrave možgane je tako tudi redno, vsakodnevno učenje novih besed. Povsem zadostuje že ena sama nova beseda – lahko v slovenščini, lahko pa seveda tudi v tujem jeziku. »Besedo dneva« vpišite na koledar ter jo poskušajte nato čez dan večkrat ponoviti in uporabiti v različnih kontekstih.

3. Privoščite si skodelico borovnic

Podobno kot za druge organe je tudi za naše možgane izjemno pomembna hrana, ki jo uživamo. Določena živila so lahko še posebej koristna. V to skupino nedvomno spadajo borovnice, ki so eden najboljših virov antioksidantov. Gre za snovi, ki ščitijo možgane pred poškodbami, povezanimi z oksidativnim stresom, obenem pa naj bi tudi antioksidanti spodbujali nevrogenezo. Zelo pozitiven vpliv na vaše možgane pa ima lahko tudi košček temne čokolade. Končno imate torej »izgovor« za uživanje v čokoladi brez slabe vesti – seveda pa pazite, da bo resnično ostalo le pri koščku.

4. Poskrbite za nekaj minut brez vseh dražljajev

- Oglas -

Zelo priporočljivo je, da se vsak dan vsaj za nekaj minut odmaknete od vseh dražljajev. Izklopite telefon, televizijo, računalnik in druge naprave ter povejte svojim bližnjim, naj vas ne motijo. Če je mogoče, si nadenite še slušalke, ki poskrbijo za aktivno zaščito pred hrupom. Zaprite oči in dovolite možganom, da se resnično sprostijo. Naši možgani namreč potrebujejo ustrezno ravnovesje med izzivi in počitkom. Če je priložnosti za resničen odklop premalo, se lahko hitro »pregrejejo«.

5. Izkoristite moč aromaterapije

Ste vedeli, da so lahko eterična olja zelo koristna tudi za izboljšanje zdravja možganov? Aromaterapija ima lahko vsekakor zelo blagodejen vpliv na različne vidike našega zdravja in počutja, seveda pa je pomembno, da izberemo ustrezna eterična olja, skladna z učinki, ki jih želimo doseči. Če imate občutek, da so vaši možgani preobremenjeni zaradi stresa, s katerim se spopadate zadnje čase, vam priporočamo eterično olje sivke. Ko vam primanjkuje energije in se vam zdi, da so se možgani pretirano polenili, pa je lahko dobra izbira eterično olje bergamotke. Preprosto odvijte pokrovček stekleničke in nekajkrat globoko vdihnite. Zagotovo boste precej hitro zaznali pozitivno spremembo.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×