Živila, ki v poletnih mesecih krepijo (notranjo) zaščito vaše kože

    Močnejši sončni žarki so zopet tu. In kdo je najbolj na udaru? Naša koža, seveda. Poleg nudenja primerne zunanje zaščite ji lahko pomagamo tudi tako, da ji omogočimo kvalitetno zaščito tudi od znotraj. Ste vedeli, da določena živila povišujejo raven (samo)zaščite kože pred sončnimi žarki? V nadaljevanju vam ponujamo seznam le teh.

    Paradižnik

    Ste že kdaj pomislili zakaj lahko paradižniki ostanejo na soncu dolgo časa in to brez, da bi utrpeli večje posledice? Odgovor se skriva v likopenu. Ta antioksidant, ki se v bogatih količinah nahaja v paradižniku je med drugim tudi glavni razlog za sijočo rdečo barvo zrelega sadeža. Likopen absorbira proste radikale ter kožo tako ščiti pred poškodbami. Da pa likopen aktiviramo v polni meri, je najbolje, da paradižnik uživamo v obliki omake ali juhe. Študije namreč kažejo, da likopen veliko bolje učinkuje v »predelani« obliki.

    živila za kožo

    Lubenica

    Prav tako kot paradižnik tudi ta velikanka vsebuje veliko likopena. Tako kožo ščiti pred prostimi radikali, ki prihajajo do nje pri večji izpostavljenosti soncu in v primeru onesnaženja. Ker vsebuje vitamin C uživanje lubenice tudi pomaga pri hitrejšem obnavljanju opečene in boleče povrhnjice.

    Zeleni čaj

    Lonec zelenega čaja ima neverjetno protivnetno, antistarostno ter antioksidativno moč oziroma učinek na kožo. Bogat je s polifenoli, ki so bili priznani kot naravno zaščitno sredstvo pred UV sevanjem. Čajne usedline oziroma filter vrečke tako ne vrzite stran ampak jo raje ohladite in neposredno nanesite na opečeno mesto. Koža vam bo hvaležna.

    Temna čokolada

    Kakavova zrna so naravni vir flavanola – močnega antioksidanta, ki se bori proti kožnim vnetjem ter preprečuje raznorazne poškodbe na koži. A pazljivo! Čokolado uživajte v zmernih količinah in vedno izberite tisto z najvišjim možnim % kakava.

    PREBERITE TUDI:  Kopel z ovsenimi kosmiči

    Zelena zelenjava

    Ta je polna koristnih antioksidantov, ki se nahajajo kje drugje kot pa v markantni zeleni barvi! Karetonoidi, ki jih vsebuje ji podarjajo živo zeleno barvo, in jo posledično ščitijo pred negativnimi vplivi iz okolja. Poleg tega zelena zelenjava vsebuje tudi veliko vitamina E, ki kožo ščiti pred sevanjem in pojavom nezaželene pigmentacije.

    Korenje

    Ključna sestavina, ki jo vsebuje je betakaroten, ki ponuja odlično zaščito kože. Zakaj je tako pomemben? Najnovejše raziskave so pokazale, da aktivira protivnetni odziv po izpostavljenosti UV žarkom.

    Kivi

    Vitamin C, ki ga vsebuje igra pomembno vlogo pri zaščiti in zdravljenju kožnih celic pri UV poškodbah. Prav tako pomaga gladiti kolagen in krepiti kapilare. Kivi je tako odlična izbira za aktivacijo notranje zaščite kože, saj vsebuje celo več kožnega vitamina C kot pomaranča.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte