S pepelnico se začenja postni čas – pepelnična sreda je prvi postni dan, zato smo za vas pripravili nekaj nasvetov, kako se lotiti postenja, ki je za nekatere priljubljen način  tako za fizično kot duhovno čiščenje strupov.

Postenje

Posta se je treba lotiti premišljeno

Če se nameravate postiti dlje časa, se je priporočljivo posvetovati z zdravnikom. Svetujemo, da začnete počasi.  Tako lahko recimo za začetek enkrat na teden prestavite zajtrk. Nato razmik med obroki počasi povečujte, dokler ne dosežete 24 ur. Ko vas bo mučila lakota, popijte kozarec vode ali skodelico nesladkanega zelenega čaja. Koristi posta so lahko številne. Post je možnost za popravilo in okrevanje organov in tkiv. Koža bo po postu in razstrupitvi telesa lahko videti lepše in bolj sveže. Veliko ljudi poroča tudi o povečanju energije, saj naj bi telo postalo bolj učinkovito pri porabi energije. Postenje iz telesa odstrani strupe. Post je najbolje opraviti spomladi in jeseni. Post pomeni, da se za določen čas izognemo vsej trdi hrani in pomeni, da ničesar ne jemo, ampak le pijemo, bodisi čaje, zelenjavne ali sadne sokove in vodo.

Krajša časovna obdobja brez hrane

Zadnje čase je izjemno priljubljen post s prekinitvami, krajša časovna obdobja brez hrane. Poznamo veliko različic posta s prekinitvami. Dobrodejni učinki posta s prekinitvami so lahko pomoč pri hujšanju, dobrodejen vpliv na krvni sladkor, pomoč pri ohranjanju zdravega srca in zmanjšanju vnetij v telesu.

Kdaj post ni primeren?

Post ni primeren za ljudi, ki so resno bolni, imajo težave z nizkim krvnim sladkorjem, sladkorno bolezen, ste imeli ali imate motnje hranjenja, imate žolčne kamne, težave s ščitnico, otroke, mladostnike in nosečnice.

Nekaj namigov za postenje

  • Če se ne boste odločili za post, se je vseeno priporočljivo odpovedati cigaretam, alkoholu, kofeinu in sladkorju.
  • Preden začnemo s postom, je treba očistiti črevesje. Vsaj tri dni pred začetkom posta je treba uživati samo surovo sadje, zelenjavo, semena, oreške in suho sadje ter piti sveže sadne in zelenjavne sokove.
  • Zdrave osebe se lahko krajši čas postijo same, medtem ko je za daljši post in bolne primeren zdravniški nadzor.
  • Enkrat na teden razbremenite telo in živite le ob svežih sokovih in vodi. Najbolj priljubljeni dnevi za to so lunini dnevi (prvi krajec, ščip, zadnji krajec, mlaj).
  • Postite se lahko vsaka dva meseca.