10 trikov za preprečevanje prebavnih težav po uživanju stročnic

Stročnice so poceni, okusen, nasiten in zdrav vir beljakovin, poleg tega pa vsebujejo še ogromno drugih koristnih snovi. Med drugim lahko v različnih vrstah stročnic najdemo pomembne vitamine iz skupine B, železo in kalij. Stročnice vsebujejo tudi veliko vlaknin in malo maščob. Raziskave kažejo, da naj bi uživanje stročnic zmanjšalo tveganje za nastanek različnih bolezni, med njimi tudi za pojav določenih vrst raka, diabetesa in srčnih zapletov.

Pogosta težava pri stročnicah pa je, da mnogim ljudem povzročajo prebavne motnje. Ste med njimi tudi sami? Škoda bi bilo, da zaradi tega iz svoje prehrane črtate tako zdravo živilo. S pomočjo nekaj trikov se lahko izognete napenjanju in drugim težavam, ki spremljajo uživanje stročnic.

Stročnice

Ne solite vode, v kateri kuhate stročnice

Stročnice se bodo v slani vodi sicer skuhale hitreje, a tako kuhane stročnice so običajno bolj obremenjujoče za prebavo. Tako je bolj smiselno, da stročnice solite šele naknadno, ko so že kuhane.

Stročnice pred kuhanjem namakajte

Ne le, da bo predhodno namakanje skrajšalo čas kuhanja, ampak bo tudi zmanjšalo prebavne težave po njihovem zaužitju. Med namakanjem se namreč izloči presežek oligosaharidov, ki so pogosto krivi za oteženo prebavljanje stročnic. Najbolje bo, da stročnice namočite že zvečer in jih nato skuhate naslednji dan. Pred kuhanjem ne pozabite zamenjati vode.

Poleg stročnic uživajte veliko zelenjave

Obroki iz stročnic bi morali vsebovati tudi čim več zelenjave, predvsem zelenolistne. Idealno bi bilo, da predstavlja zelenjava 3 četrtine celotnega obroka. To bo zagotovo ublažilo vaše prebavne težave, poleg tega pa bo tako obrok še bolj zdrav.

Ne mešajte različnih vrst stročnic

Posamezna jed naj bo sestavljena le iz ene vrste stročnic. Različni tipi beljakovin se namreč prebavljajo nekoliko drugače. Da ne bi pretirano obremenjevali prebavnega sistema, je tako smiselno, da se omejite le na eno vrsto stročnic na obrok.

Pred in po obroku se izogibajte sadju

Stročnic ni najbolj priporočljivo kombinirati sadjem. Poskrbite, da boste sadje zaužili vsaj 2 do 3 ure pred obrokom, ki vključuje stročnice, prav tako pa naj bi se sadju izogibali nekaj ur po obroku. Podobno velja tudi za slaščice.

Krompir in stročnice niso najboljša kombinacija

Jedi iz krompirja in stročnic so sicer zelo okusne, a tisti, ki imate težave s prebavljanjem stročnic, poleg njih raje ne uživajte krompirja. Ta lahko namreč negativno vpliva na prebavo stročnic, še posebej pri bolj občutljivih ljudeh.

Kuhanim stročnicam dodajte kelp v prahu

Kelp (morska trava) je znan po mnogih blagodejnih učinkih na naše zdravje. Njegovo uživanje se še posebej priporoča ljudem, ki imajo težave s ščitnico ali kožo, ena od njegovih značilnosti pa je tudi pozitiven vpliv na prebavo. Azijci tako kuhanim stročnicam pogosto dodajajo kelp, da preprečijo napenjanje po obroku.

Vzemite si dovolj časa za žvečenje

Za vso hrano velja, da si morate zanjo vzeti čas in posamezne grižljaje dobro prežvečiti. Še toliko bolj pa morate ta napotek upoštevati, ko jeste stročnice. Prav hitenje lahko namreč pripomore k prebavnim težavam.

Uporabljajte začimbe, ki pospešijo prebavo

Vodi, v kateri kuhate stročnice, dodajte začimbe, kot so ingver, kurkuma, koromač in asafetida. To bo obogatilo okus stročnic ter poskrbelo za njihovo hitrejšo in učinkovitejšo prebavo. Ta trik pri kuhanju stročnic zelo pogosto uporabljajo v indijski kuhinji.

Izbirajte stročnice, ki se lažje prebavljajo

Določene vrste stročnic se prebavljajo precej lažje kot druge. To je mogoče povezovati z nekoliko nižjo vsebnostjo kompleksnih ogljikovih hidratov. Če vam stročnice pogosto povzročijo prebavne težave, poskusite s fižolom mungo ali adzuki.