Naravne barve brez ‘če’ in ‘toda’

    Ko je Gerd Ziesemann razmišljal o tem, da bi postal biološki kmetovalec, je opravil preprosto tržno raziskavo. V Hildesheimu, na ulici Vier Linden, je postavil dve mizi. Na eni je razgrnil informacije o ustanovitvi skupnosti porabnikov, na drugi recepte za ekološke barve. Pri drugi mizi je bilo 300 ljudi, pri prvi le 30. Odločitev je bila jasna.

    Od ustanovitve podjetja Kreidezeit je minilo več kot 20 let. Ziesemann je barve iz naravnih surovin, iz apna, ilovice in gline, kazeina in olj najprej prodajal na ekoloških tržnicah. Njegova žena ga je pri vsem podpirala, prav tako vse tri hčere – s kobacanjem pod mizami na tržnicah. Danes Kreidezeit domuje v prostorih nekdanje žage, na obrobju vasice Sehlem, v idiličnem okolju pašnikov in polj. V bližnji in daljni okolici ni ne duha ne sluha o industrijskih konglomeratih. Podjetje spada na podeželje, je prepričan Ziesemann. “Naše barve potrebujejo takšno okolico, kot je ta.”

    Naravne stenske barve

    Po lanskoletnem obisku seminarja v Kreidezeitu nas je filozofija podjetja še bolj prevzela. O njej smo že veliko slišali in brali, a doživeti jo v živo je popolnoma nekaj drugega. Ustanovitelj podjetja in sodelavci, vseh skupaj je 22, delujejo kot velika družina. Glavna motivacija lastnika ni dobiček, temveč dobro počutje zaposlenih, zadovoljni kupci ter izdelki narejeni stoodstotno iz naravnih sestavin. Pravijo, da to, česar se ne da narediti brez sintetičnih dodatkov, nočejo delati. Njihov moto je »naravni materiali, brez ‘če’ in ‘toda’«. To na seminarju večkrat poudarijo. Tudi na zabaven način. »Ne spijte več kot en liter barve na dan« so zapisali v gradivu. Sprva nam ni jasno. Kako? Zakaj bi človek pil barvo. Potem nam Uli pojasni, da so nekoč strankam Obisk v Kreidezeitu2nazorno prikazali, da so naravne barve, ki jih proizvajajo v Kreidezeitu, neškodljive za okolje in človeka. Tako zelo, da lahko barve piješ. V njih ni niti ene sestavine, ki bi bila škodljiva. In če želi kdo od prodajalcev podobno prikazati svojim strankam, mu Kreidezeit humorno svetuje naj ne spije več kot liter barve na dan.

    PREBERITE TUDI:  Kana - naravna rastlinska barva za lase

    Ohranjanje tradicionalnega znanja je Ziesemannu podjetju prav tako pomembno, kot ohranjanje narave za naše zanamce. Zaposleni v podjetju izvajajo obrtniška dela, za katera so izučeni, ter niso le “pomočniki industrije”. Ziesemann obžaluje, da obrt danes vedno vse bolj izumira. Vendar ne gre le za razvoj in proizvodnjo naravnih barv za tradicionalno obrt. Posebnost je tudi oživitev starih delovnih tehnik, kot sta tadelakt iz Marakeša ali stuccolustro iz starega Rima. V Kreidezeitu prirejajo redne delavnice, na katerih svoje znanje predajajo soboslikarjem, štukaterjem, umetnikom in tistim, ki delajo z ilovico. Tipično kosilo na seminarju je juha iz hokaido buče, ki je zrasla na kompostu za podjetje, na katerem se znajdejo tudi ostanki barv iz proizvodnje. Tudi nam so skuhali kosilo v barviti kuhinji, v kateri si sicer zaposleni vsak dan sami pripravljajo dnevne obroke.

    Kazeinske niansirne barve
    Kazeinske niansirne barve.

    Zanimiva je zgodovina nastanka Kreidezeitovih izdelkov. Poglavar, kot sebe imenuje Ziesemann, nam pokaže knjigo, iz katere je črpal recepte za svoje izdelke. “Imam nekaj kubičnih metrov stare strokovne literature, ki sega od 17. stoletja do 20. stoletja. V knjigi iz leta 1896, katero sem kupil iz zalog KGB-ja, je 17.000 različnih receptov, celotno takratno znanje. Mnogi recepti so popolnoma neuporabni, ker vsebujejo svinec in še kaj. Vendar ob branju bolje razumem soodvisnost. To je tudi tisto, kar skušam posredovati na naših delavnicah: soodvisnost. Če jo razumeš, potem lahko delaš kreativno.”

    Glavne stranke Kreidezeita so strokovnjaki spomeniškega varstva in restavratorji: z naravnimi barvami iz Sehlema so restavrirali predsedniški urad v Berlinu, rezidenčno palačo in Goethejevo hišo v Weimarju, gimnazijo Hundertwasser v Wittenbergu, poslopja v Moskvi in na Japonskem. Zanimanje za izdelke brez kemije se povečuje tudi na zasebnem področju. Po alternativnih, v nasprotju s konvecionalnimi industrijskimi izdelki, sprašujejo v enaki meri obrtniki in porabniki. Kreidezeit ima linijo svojih izdelkov, ki so jo v preteklosti širili, zdaj pa se posvečajo izpopolnjevanju obstoječih.

    PREBERITE TUDI:  Kako začeti z načrtovanjem novogradnje?
    Apnena barva
    Apnena barva.

    Za Ziesenmanna sta ena glavnih kapitalov podjetja znanje in ugled. Na vprašanje, ali je izobraževanje podružabljenje kapitala in s tem nevarno na primer zaradi konkurence, Ziesenmann odgovarja: “Sploh ne. Ravno nasprotno: neumnost je patentirati izdelek. Prvič, vse to ni nekaj novega, sleherni recept samo malo spremeniš in že ni več zaščiten. Pomembneje je, da vemo, kaj počnemo, in da smo pri svetovanju pošteni. Zato uživamo dober ugled in to je naš kapital, ki ga potrebujemo, kajti naših strank ne iščemo, ne delamo marketinga – temveč ljudje sami prihajajo k nam. Z vsega sveta, to je včasih prav zastrašujoče.”

    Kreidezeitova tovarna v idiličnem okolju Sehlema. Tukaj nastajajo naravni gradbeni materiali, ki jih prodajajo po vsem svetu – celo na Japonskem in v ZDA.

    Med obiskom spoznamo v praksi, kaj za Ziesmanna pomeni, da so za podjetje najpomembnejši ljudje. To je čutiti na vsakem koraku. V enem od intervjujev je nekoč povedal; “Najpomembnejše so ljudje, to tukaj vsi vedo. Vsi vedo, da nas cenijo, da delajo z lastno odgovornostjo in da lahko predlagajo svoje zamisli. In vsi so razumeli, da je to tudi njihovo podjetje. Poleg tega je vsem delo v zabavo. To je sploh najpomembnejši kapital: da se vsi počutijo krasno. Pravzaprav je podjetje kot celota kapital, z izdelki vred. To se morda sliši neumno, vendar so naši izdelki pošteni. Pomembno je tudi naše neortodoksno mišljenje, preko omejenosti – drugače ni mogoče voditi podjetja. V dvorani za odpremo na primer imamo lastovke, ki so tukaj že dolgo, in nekdo se je pritožil nad lastovičjem iztrebku na škatli. Običajno bi se ljudje odločili za odstranitev lastovk, jaz pa se nisem, in zdaj na dobavnici piše, da lastovičji iztrebki niso razlog za reklamacijo. Težavo smo odpravili – in stranke so navdušene.”

    PREBERITE TUDI:  Feng Shui in rdeča barva

    Kreidezeit

    Ziesmann ima »pisarno« kar sredi delavnice. Njegova velika ovalna pisalna miza je hkrati konferenčna miza in prostor za kratke odmore ob kavi. Nobenega ograjevanja med šefovo pisarno in delavnico, kjer se sodelavci mudijo vsak ob svojem delu.

    Obisk v Kreidezeitu4O uspehu nerad govori, še manj o denarju. “Nemoralno” je imeti maksimiranje dobička kot glavno vodilo podjetja. Pri vsej ljubezni do obrti, do svojih zaposlenih in okolja, je hkrati uspešen tudi po strogih gospodarskih merilih: letni promet znaša od 2 do 3 milijone evrov, v zadnjih desetih letih je podjetje zabeležilo 18 do 22 odstotno letno rast prometa.

    Ziesenmann nam pove nam, da ga stalno kličejo, če proda podjetje. Vendar pravi, da tega nikakor ne namerava storiti, saj nihče ne bi ohranil tega, kar so s sodelavci soustvarili v vseh teh letih.

    ————————————————–

    Naravne barve za vaš dom lahko naročite pri podjetju Gnezdo d.o.o. Prav tako vam bodo z veseljem svetovali pri opremljanju, izolaciji in barvanju vašega doma z naravnimi materijali.

    Gnezdo d.o.o.GNEZDO d.o.o.
    sonaravna gradnja
    C.talcev 19b
    4000 Kranj / Slovenija
    tel.: 04 2326 237

    gsm:

    031 379 249 (Tone)
    040 333 231 (Sabina)
    e-pošta: [email protected]

    www.gnezdo.si

    V podjetju Gnezdo imajo v ponudbi različne stenske barve:

    Ilovnate barve so različnih odtenkov – barve lahko vidite na barvnih lestvicah na spletni strani.

    Barva na osnovi rastlinskega kazeina in apnena barva sta beli. Primešate jim lahko pigmente http://www.gnezdo.si/page.php?74 s pomočjo katerih dobite različne barvne odtenke.

    Predstavitvena informacija

    Povejte svoje mnenje - kometirajte