Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.
DomovRubrikeOglasiOmega-3 maščobe: tokrat s še večjim pomenom za zdravje

Omega-3 maščobe: tokrat s še večjim pomenom za zdravje

Že dolgo vemo, da imajo omega 3 maščobne kisline ogromno blagodejnih učinkov na naše telo. Ščitijo pred boleznimi srca in ožilja, poskrbijo za naš vid, krepijo imunski sistem in ohranjajo možgane v kondiciji. pozitivno vplivajo na rast mišic in kot sestavni del celičnih membrane odločajo o tem, katere snovi se bodo v celice vsrkale in katere izločile.

Priporočila za dnevne vnose omega-3 v EU so zelo nizka – med 250 in 500 mg dnevno, medtem ko so naši predniki uživali tudi med 5 in 6 g dnevno. Številne študije potrjujejo terapevtske učinke vnosa omega-3 pri dnevnih odmerkih vsaj 2.000 mg za odrasle osebe. V deželah, kjer je vnos omega-3 preko 1.000 mg dnevno, beležijo bistveno nižji pojav civilizacijskih bolezni.

Pomen in pomanjkanje omega-3 maščob

Vnos omega 3 maščobnih kislin je v evropskem prostoru prenizek, obenem pa je neprimerno tudi razmerje omega-3:omega-6. Poleg prenizkega vnosa s hrano je razlog za to nepravilno razmerje tudi v uživanju prevelikih količin omega-6 maščobnih kislin.

Pomanjkanje je najbolj opazno predvsem pri ženskah in otrocih, navkljub temu, da so za razvoj in podporo otroških možganov tako zelo pomembne, da so v Evropi celo obvezen dodatek v otroških mlečnih formulah. Uživanje omega-3 maščob, natančneje DHK, v času nosečnosti in dojenja prispeva k normalnemu možganskemu razvoju ter k normalnemu razvoju vida zarodka in dojenčka. Raziskovalci so začeli tudi povezovati vnos omega-3 maščobnih kislin s stopnjo inteligence pri otrocih, študije pa kažejo tudi na to, da naj bi se z zadostnim vnosom the pomembnih maščob zmanjšala tudi pojavnost alergij v prvih letih življenja ter število prekmalu rojenih otrok in otrok s prenizko porodno težo.

Danes še toliko pomembnejše?

Že v naslovu smo poudarili, da pa so tokrat omega-3 maščobne kisline še toliko bolj pomembne za zdravje. Raziskave namreč kažejo na izjemno pomembnost vsakodnevnega vnosa omega-3 maščobnih kislin v tem “korona času” in času cepljenja.

Kot so raziskovalci ugotovili, lahko uživanje zadostnostih kakovostnih omega-3 maščob bistveno zniža zaplete v primeru bolezni in tudi zaplete po cepljenju – izpostavili so predvsem miokarditis (vir: Cardioprotective effects of omega 3 fatty acids from fish oil and it enhances autoimmunity in porcine cardiac myosin-induced myocarditis in the rat).

Ker je vnos omega-3 maščob zares izjemnega pomena, pred nakupom zmeraj preverite, da kupujete kvaliteten izdelek.

Kaj je pomembno pri izbiri omega-3 dopolnila?

Pred nakupom zmeraj preverite, da ima omega-3 prehransko dopolnilo:

  • Koncentrirane visoke odmerke EPK/DHK.
  • Olje v naravni obliki trigliceridov, ki se hitro in v celoti absorbira. Večina koncentriranih omega-3 izdelkov na trgu je v obliki etil-estrov, katerih absorpcija je nizka, obenem pa hitro oksidirajo.
  • Nizko stopnjo oksidacije: TOTOX, nižji od 5, je odličen kazalnik kakovosti omega-3 maščobnih kislin. V kolikor so omega-3 maščobe oksidirane, nimajo blagodejnih učinkov na zdravje – lahko so celo škodljive. Oksidirane izdelke zlahka prepoznamo po vonju po ribah ali spahovanju po zaužitju prehranskega dopolnila.
  • Brez vsebnosti težkih kovin, iz svežih rib, po možnosti iz trajnostnega ribolova.

Če je olje v tekoči obliki, ga lažje uživajo tudi osebe, ki imajo težave s požiranjem (otroci in starejši), poleg tega pa jih lahko zamešamo tudi v kakšno hrano. Z oljem v tekoči obliki se izognemo tudi nepotrebnim snovem, ki sicer sestavljajo ovoj kapsule.

Privoščite svojemu telesu zadostno dnevno mero kakovostnih omega-3 maščobnih kislin in s tem dodatno okrepite svoje zdravje.

- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×