0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaZ opozorili nad debelost

Z opozorili nad debelost

MORDA VAS ZANIMA

Strokovnjaki opozarjajo, da so nekatere sladke pijače zdravju tako nevarne, da bi morale biti podobno kot tobačni izdelki označene s posebnimi opozorili.

- Oglas -

Zadnje poročilo OECD-ja Slovenijo postavlja na četrto mesto po prebivalcih s čezmerno telesno težo. Naši otroci in mladostniki popijejo največ sladkih pijač v Evropi.

Debelost postaja prevladujoč javno-zdravstveni problem v razvitem svetu in dobiva razsežnost epidemije. Eden od glavnih krivcev so sladke pijače, študija ameriških raziskovalcev pa je pokazala, da bi opozorila s preprostimi sporočili lahko premaknila potrošniške navade v bolj zdravo smer.

Telesna teža

- Oglas -

Delujejo preprosta opozorila

V študiji so šest tednov opazovali vedenje najstnikov, ki so obiskovali trgovine v Baltimoru, potem ko so jih opremili z opozorili glede vsebnosti sladkorja. Potrošnike so posvarili, koliko vadbe bodo potrebovali, da bodo izgorele kalorije, ki jih bodo zaužili s pijačo, in izkazalo se je, da so začeli kupovati manj sladkih pijač in več vode.

Najbolj učinkovito opozorilo je bilo tisto, na katerem je pisalo, da bodo morali prehoditi osem kilometrov, če bodo hoteli porabiti 250 kalorij, kolikor bi jih zaužili s sladko pijačo.

Kalorije so preveč abstraktne

Raziskava je pokazala, da najbolje delujejo jasna preprosta sporočila. »Uporaba preprostih sporočil lahko pomaga pri preprečevanju debelosti in izgubljanju odvečne teže,« je povedala Sara Bleich iz Univerze John Hopkins. Kot je dodala, si ljudje ne znajo predstavljati, kaj pomenijo oznake s kalorijami. »Naša raziskava je pokazala, da lahko dosežemo spremembo v vedenju, če razložimo, koliko kilometrov je potrebnih, da izgorijo zaužite kalorije

Med otroci, starimi med 22 in 18 let, ki so opravili nakup, jih je okoli 35 odstotkov dejalo, da so opozorila opazili, 59 odstotkov jim je verjelo in 40 odstotkov jih je zaradi njih spremenilo vedenje.

- Oglas -

Zmanjšali nakup sladkih pijač

Nakup sladkih pijač se je zmanjšal za deset odstotkov, poleg tega pa so začeli kupovati tudi manjše embalaže. Odstotek najstnikov, ki so se odločili, da ne bodo kupili nobene sladke pijače, se je povečal z 27 na 33.

Bleichova je povedala, da bodo odkritja pomagala v boju proti debelosti, nutricionistka Kawther Hashem, ki si prizadeva za zmanjšanje uživanja sladkorja s kampanjo Action on Sugar, pa je dejala, da je vsak ukrep, ki usmeri pozornost na nevarnost uživanja sladkorja, dobra stvar, posebej, če spremeni zavedanje ljudi in njihovo vedenje.

Podrobni izsledki raziskave so opisani v reviji American Journal of Public Health.

NAJNOVEJŠE