Pijte vodo, tudi ko niste žejni

Pijte vodo, tudi ko niste žejni

    Pin It

    Redno pitje vode poveča vašo zbranost, odpornost proti raznim boleznim. Pripomore k boljši psihični in telesni kondiciji ter zdravemu videzu kože. Pomaga premagovati stres in glavobole.

    Jezite se, da ste predebeli! Voda vam zmanjša apetit ter pomaga telesu presnavljati akumulirano maščobo. Zmanjšano pitje vode vodi do povečane zaloge maščob. Brez zadostne količine vode ledvice ne delujejo s polno učinkovitostjo, zato del njihove naloge opravijo jetra. Če pa morajo opravljati še delo ledvic, potem ne morejo učinkovito opraviti svojega dela!

    Pitje vode

    Vsebnost in pomen vode za naše telo

    Naše telo vsebuje 60–70 % vode. Na dan s sečem, znojenjem in dihanjem izločimo približno 2,5 l vode, več pa ob športnih aktivnostih in stresih. Zato je potrebno to vodo telesu nadoknaditi v obliki vode in s hrano, ki vsebuje vodo, da se lahko normalno odvijajo življenjski procesi. Priporoča se 2–3 l vode na dan, odvisno od teže posameznika (35 g vode/ kg telesne teže), njegovih telesnih aktivnosti, delovne obremenitve, klimatskih pogojev itd. Če vode ne dovajamo telesu, kar dela tri četrtine ljudi med nami, postane telo dehidrirano.

    Ali ste danes že pili vodo?

    Dobro veste, kako potrebno je zalivati vaše vrtove, da se ne posušijo. Zalivanje, ko je zemlja že razpokana, rastlina uvela, ne vodi do uspeha. Tudi zase morate poskrbite, zato si vzemite čas in si natočite kozarec sveže vode.

    Pijte za zdravje po požirkih, enakomerno čez ves dan.

    Funkcije vode

    Voda ima čistilno funkcijo. Lahko rečemo, da deluje kot tovornjak, ker odnaša odpadne snovi, ki nastajajo pri presnovi. Povečuje obrambne sposobnosti organizma pred strupenimi snovmi, prenaša informacije po celem telesu in vzdržuje stalno telesno temperaturo. Voda deluje kot topilo in je življenjska tekočina, ki prenaša snovi po telesu, ščiti sklepe in skrbi za obnavljanje celic.

    Ali veste, da je voda ključna sestavina hrustanca? Tudi kri je večinoma iz vode.

    Samo poglejte, koliko vode v % vsebujejo naši posamezni organi. Še kako pomembno je, da so prav ti z vodo VEDNO dobro preskrbljeni!

    • zobje in kosti 10–13%
    • rdeče krvničke približno 68%
    • jetra približno 70%
    • mišičevje 75%
    • pljuča in možgani 80%
    • kri in plazma približno 90%
    • limfa in slina 94–96%

    Voda in pitje vode

    Pomanjkanje vode sproži dehidracijo (izsušitev) in moteno delovanje organov, kar je danes pogost vzrok raznim boleznim. Dehidracija ali izsušitev telesa lahko vodi v smrt, če telo zgubi 15 % vode.

    Kaj pa karies?

    Voda preprečuje karies, ker ustvarja slino, ki nevtralizira kislino, ki se začne nabirat okoli zob in z minerali pomaga  pri obnovitvi zoba

    Ko začutite žejo, pomeni, da se je začela dehidracija!

    Posledice dehidracije

    Koža je suha in razpokana.
    Kri
    je gosta, težko prenaša in oskrbuje organe s hranilnimi snovmi in kisikom. Oteženo je delovanje srca.
    Sklepi in kosti
    nimajo maže in se drgnejo med sabo, kosti postanejo krhke.
    Ledvice
    ne morejo odstranjevati strupov iz telesa, zaradi pomanjkanja vode si lahko pridelamo ledvične kamne.
    Jetra
    so odgovorne za presnovo maščob in naša čistilna naprava. Če je oteženo presnavljanje, funkcijo prevzame del ledvic.
    Možgani
    nimajo zadosti hranil. Pri ljudeh nastopi vrtoglavica, so razdražljivi, zmedeni, pade koncentracija …

    Posledice so težke

    Glavobol, bolečine v telesu, problemi s srcem, astma, visok krvni tlak, maščoba v krvi, bolezni ledvic in mehurja, artritis, hemeroidi, tuberkuloza, celo bolezni oči in še bi lahko naštevali.

    Ali imate sploh občutek za žejo? Naučite se piti vodo. Pijte vodo, tudi če niste žejni!

    Človeško telo mora imeti vedno dovolj tekočine, da je dovolj krvi in drugih telesnih tekočin, ki so potrebne za normalno delovanje organizma. Zlato pravilo pitja vode pri odraslih je 1,5 l, ostalih 8 dl pa dobite s hrano, če jeste juhe, zelenjavo in sadje.

    Več vode v telesu vpliva na splošno boljše počutje. Vode dejansko ni nikoli preveč. Ko se zjutraj zbudite, popijte na tešče požirek hladne vode in potem šele pride na vrsto jutranja kava. Kava je namreč močan diuretik, zato je prav, da prej popijemo vodo. Spijte kozarec vode pred vsakim glavnim obrokom, ne pa med jedjo in po jedi, ker se tako razredčijo prebavni sokovi in se s tem upočasni vaša prebava. Vmes pijte vodo po požirkih. Največ 1–2 dl naenkrat, več vam bo naredilo več škode kot koristi.

    Voda iz pipe

    Natočite si vodo iz vodovodne pipe

    Naša slovenska voda je dovolj kakovostna, da si jobrez skrbi natočite, in sicer, pravijo, v čutaro iz nerjavečega jekla. Prihranili boste denar, bili prizanesljivi do narave in do sebe. Nikakor pa ne pijte embalirane vode v plastenkah. Ta voda je postana in le malo proizvajalcev ima res pravo izvirsko vodo. Če pa se kljub temu ne morete odreči  plastenkam, v trgovini vsaj preverite, da voda ni starejša od 6 mesecev. Bodite pozorni, da nima vonja po plastiki. Če jo ima, je raje ne pijte! Vode v plastiki nikoli ne puščajte na soncu ali v vročem avtomobilu, ker vroča plastika hitreje izloča kemikalije v vodo.  Zavedajte se, da je voda osnovno topilo. Preverite tudi številko na dnu embalaže, zapisano v trikotniku. Številke 2, 4, 5 označujejo varno plastiko medtem ko 1, 3, 6, 7 plastiko nevarno zdravju. Plastenk za enkratno uporabo ne uporabljajte večkrat, ker so raj za bakterije.

    Nekaj osupljivih podatkov za na konec!

    • Za 1- litersko plastenko se porabi četrt litra nafte.
    • Za 1 l ustekleničene vode se porabi 3 l vode, ki konča kot odpadna voda.
    • ZDA letno porabi za embalirano vodo 17 milijonov sodčkov surove nafte.
    • Če bi Slovenci, ki nas je 2 milijona, vsak dan/ leto popili le eno tako plastenko, bi porabili 415.000 sodčkov nafte.

    Ponekod v vodi najdemo tudi pesticide.

    Pin It

    Preberite tudi

    Čiščenje obraza

    vlaženje

    NI KOMENTARJEV